• Anonym (Normalt????)

Min mensvärk har blivit värre!

Hej

Jag undrar om du kan svara på min fråga.

Jag är 30 år gammal. Jag har de senaste 4-6 menstruationerna fått en starkare mensvärk. Nu är det så att jag har så ont att jag knappt kan vara på jobbet. Det hjälper alltid med en ipren, men den dröjer ju nästan en timme innan den verkar. En gång fick jag värken under natten och då kunde jag inte ens sova av smärta...

Jag har även fått en något rikligare mens. Måste byta tampong var 3e till var 4e timme första dagen. Förr kunde jag ha samma tampong i 5 timmar och den var ändå inte helt röd när jag bytte. 

Är detta normalt? Vad kan det bero på?

• Svar på tråden Min mensvärk har blivit värre!
  • Anonym (Normalt????)

Så spänd på att få svar på min fråga!

• Anonym (Normalt????)

Hallo??

• Anonym (Normalt????)

Har ni inte sett min tråd?

• Anonym (Normalt????)

Varför svarar ni inte på min fråga? 

• Aleksandra Barnmorska

Hej!

När du puffar upp tråden ser det ut som att någon annan av oss barnmorskor redan svarat och därav är det vanligt att dessa frågor missas.

Lite frågor först, har du barn? om ja, när är de födda? har du något preventivmedel? Har du gjort någon förändring i kost, vikt?

• Anonym (Normalt????)
    Aleksandra Barnmorska skrev 2013-12-29 21:27:47 följande:
    Hej!

När du puffar upp tråden ser det ut som att någon annan av oss barnmorskor redan svarat och därav är det vanligt att dessa frågor missas.

Lite frågor först, har du barn? om ja, när är de födda? har du något preventivmedel? Har du gjort någon förändring i kost, vikt?
    Ojdå, det tänkte jag inte på! Tack för det uppmärksammandet.

Jag har inga barn
    Jag har inget preventivmedel
    Jag har de senaste två månaderna varit väldigt stressad rent psykiskt pga att jag inte trivs på mitt jobb och sökt annat. Då har jag ätit mindre och gått ner i vikt. 
  • Aleksandra Barnmorska

Hej! det är inte ovanligt att mensen ändrar karaktär vid stress och viktuppgång. Jag tycker inte att du ska oroa dig utan skulle det inte hjälpa med ipren eller att det blir för jobbigt för dig kan du boka en tid hos en gynekolog för undersökning. Det som kan hjälpa är att äta ipren var åttonde timme så du slipper få så intensiv smärta.

lycka till

Svar på tråden Min mensvärk har blivit värre!