Man kan inte riktigt räkna så som du beskriver 7000 kcal att bli fett.. För att uppnå en lyckad viktnedgång så bör du ligga på 1500 kcal/dag Att du kör periodisk fasta verkar för mig ologiskt :O gör inte så snälla!! Du måste hålla ett jämnt intag för att inte hamna i ett sk svält läge. I själva teorin så kam man i princip banta på godis, säg att man endast äter 100g godis/dygn. Vilket är rentav skadligt för din kropp vilket även innebär att din kropp hamnar i ett felaktigt läge. Mitt råd är Frukost: havregrynsgröt (fullkorn) 60 g =40kcal Mellis 1: lättkvarg naturell ( blanda med nån matsked funlight om det är äckligt) 250g = 186kcal Lunch: 150g kyckling filé = 171kcal + 1dl (okokt måttat) =307kcal Mellis 2: lättkvarg naturell 250g = 186kcal Middag: samma som lunchen Mellis 3: samma som mellis 2. Det resulterar i 1551kcal intag 155g kolhydrater 177g protein 23g fett 8,2g fett Om du följer det till punkt och pricka kommer du se resultat beroende på nuvarande fettprocent på kroppen. För vissa tar det längre tid innan fettet löser upp sig, en sund och lyckad viktnedgång, vilket jag i princip kan garantera med det här kostschemat är 0,5kg/vecka. Räkna med att det tar nog ca 2 v innan processen är igång. Är man väldigt överviktig så är viktnedgången mer än 0,5 kg/v. Kroppen är alltid inställd på en viss hormon profil när det gäller förbränning/intag. Det viktiga är att sköta kosten, avbryter du den eller "fuskar" så avbryter du själva processen. När fettvävnaderna börjar lösa sig kommer du märka hur man blir lite pösig, det är precis som det ska va. När fettet är hårt på kroppen är det fast, när magen/sidorna börjar bli lite "plufsiga/lösa" då kan du va säker på att saker och ting börjar hända :) stirra inte dig blind på vågen. Det framgår inte om du tränar, men du kan absolut fortsätta lyfta lite om du gör det, vilket isf är bra för att bibehålla muskler. Du kommer som sagt inte bygga muskler under den perioden. Stirra inte dig blind på vågen, mät med måttband vettja, mycket tacksamt sätt att se sina resultat :) Vill du öka på förbränningen ytterligare, så rekommenderar jag morgon promenader! Där kan vi snacka om resultat, det ger mer än vad man kan tro. Jag går upp innan familjen vaknar vid 5-tiden och går 1 timme. En timme innan frukost ska man då gå. Anledningen till det är att när man vaknar så har det gått x antal timmar innan mat intag, vilket innebär att kroppen är i ett katabolt läge (nedbrytande läge) och för att kunna bränna fett så ska glykogen nivåerna i kroppen va lågt/tomt. När glykogen förrådet i kroppen är tomt, behöver kroppen energi och då tar kroppen i från fettreserverna istället för att ta ifrån glykogen förrådet. Det är även en förklaring till varför man ska motionera efter ett styrketräningspass ( glykogen nivåerna är nere då =fettförbränning kan ske) Stryk bröd helt ur kosten, inga mjuka frukter, unna dig naturella riskakor. Om du har mjölk i kaffet, så kör havremjölk för att utesluta mjölksocker Och sist men inte minst, drick mycket vatten! Ja som vanligt babblar den här nattugglan på, Jag har ett brinnande intresse för kost/hälsa/träning och blir mer än glad om jag kan hjälpa någon på traven