romlen skrev 2013-12-17 14:28:04 följande:
Tack så jättemycket för supersnabbt svar!
Sonen kan börja övningsköra om ca 3 år! Är lite orolig för att bilen börjar rosta tills dess om den står ute, men å andra sidan skulle vi ju haft den ute om vi använt den tills dess också!
Tänk bara att inte parkera den på gräs om den står ute, samt det kan vara smart och ställa upp den på pallbockar om den ska stå en längre tid, annars lär däcken ha fina "plattor" på däcken... Pressening kan man även ha över, fast det kan "dras" emot lacken och göra skador, så då är det nog bättre utan skulle jag säga, en bil är byggd för att ha utomhus, och står den så samlar den inte på sig salt som den körs..
Du kan annars titta in på typ "
garaget.org" där brukar vissa "utannonsera" garageplatser/ladplatser, men det kostar ju en slant, så har ni en parkering så kanske den står lika bra hemma..
Själv hade jag nog gjort mig av med bilen iställe, spec om ni ändås inte använder den, eller så, då slipper ni ha utgifter för bilen, samt allt vad det rör (även om den står avställd) så inför sonens övningskörning så kan ni köpa någon bil för det ändamålet istället...