• Anonym (barnlös)

hur lärde ni er att leva med att det blir inga barn?

maken vill inte ha sex med mig, då blir det inga barn. Jag tänker inte skiljas från maken för att få barn, jag vill ha barn med min man. Maken påstår att han vill ha barn med mig, men han vill inte ha sex...inte med mig iallafall.. han säger att han älskar mig och att det inte beror på mig att han inte vill... Jag har frågat honom hur han har tänkt att vi ska få barn om vi inte har sex. "jag vet..." svarar han suckande då.. Så nu har jag gett upp. Jag tänker inte ta några initiativ mer.. önskar bara att jag klarade av att försvinna..men inte ens det klarar jag av Känner mig så fruktansvärt äcklig när han avvisar mina sex-inviter gång efter gång.. Åter till frågan, ni som är ofrivilligt barnlösa av en eller annan anledning, hur har ni lärt er leva med det? går det att komma över?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-17 09:48
    ja visst ja....familjeliv -enda sajten som 2013 fortfarande inte fungerar som den ska via mobil. ursäkta avsaknaden av styckesindelning...

• Svar på tråden hur lärde ni er att leva med att det blir inga barn?
  • Knota

Han kan väl runka och du inseminera dig.

• Anonym (Varför inte?)

Kan inte svara på barnlös-frågan eftersom att jag inte är i den situationen själv.

Men att han inte vill ha sex behöver ju inte betyda inga barn. Antingen kontaktar ni en klinik för insemination eller gör heminseminationer.
    Han får helt enkelt leverera sin säd i en liten kopp åt dig o du får sen ta en liten typ medicinspruta o stoppa in det där det ska vara.
    Jag antar då att han fortfarande är kapabel till att tillfredsställa sig själv?!

• Anonym (P)

Varför vill han inte ha sex med sin fru? Varför finner du dig i denna situation när han beter sig på detta viset, vetandes att han inte vill ha sex med dig? Vem vill han ha sex med då?

Ska du leva hela livet med honom? Han som inte vill ha sex med dig?

Alltså jag förstår inte!!!

• Anonym (barnlös)

två svar hittills som är helt orelevanta.. vill bara ha svar på min fråga.

• Anonym (barnlös)

tre orelevanta svar...

• Lady Paraplyh

Barn är inga problem. Du kan inseminera dig hemma eller på en klinik med hans spermier. Eller så adopterar ni eller så åker du till Danmark och inseminerar dig.

Att han inte vill ha sex med dig ser jag som ett större problem. Vet du vad det beror på? Det finns hjälp att få, både samtalshjälp och mediciner (om han har potensproblem)

• Anonym (Varför inte?)
    Anonym (barnlös) skrev 2013-12-17 09:55:49 följande:
    två svar hittills som är helt orelevanta.. vill bara ha svar på min fråga.
    Orelevanta?
    Om du VILL leva ett liv utan barn för att du själv väljer det då ska du väl inte sitta här o be om tips från dem som faktiskt inte KAN få barn. Som redan gjort allt för att försöka.
    De som verkligen vill ha barn skulle mer än gärna stå på huvudet nakna mitt i centrala stockholm o inseminera sig bara de visste att de skulle få bli föräldrar.
    Så att sitta o tycka synd om sig själv som "barnlös" om det är självvalt förstår jag inte riktigt tanken med...
  • Lady Paraplyh
    Anonym (barnlös) skrev 2013-12-17 09:56:53 följande:
    tre orelevanta svar...

Det är inte alls relevant! Ni kan skaffa barn, men väljer du att inte göra det är du frivilligt barnlös! Du kanske borde visa tacksamhet istället då man försöker hjälpa dig!
  • Anonym (hm)

Jag är ledsen att behöva säga det här, TS, men vill du verkligen ha barn i en sån situation? Ni borde nog reda ut en del saker i ert förhållande först.

• Anonym (barnlös)

om vi kan få barn eller inte är ju inte så jävla säkert! man måste ju försöka först eller?! Det finns också lite problematik som gör att vi troligast inte kan bli gravida på naturlig väg. Men för att få hjälp måste vi ha försökt i ett år... Adoption eller insemination med annan än maken är inte ett alternativ.

Svar på tråden hur lärde ni er att leva med att det blir inga barn?