• kokos11

Måla med vattenbaserad färg- spädbarn hemma??

Hur är det med att måla och ha en nyfödd bebis i huset? Har läst på många sidor att vattenbaserad färg absolut inte är skadlig,men sen stod det på en sida att det inte finns någon färg som inte avger någon slags ångor..och att man skulle undvika att måla överhuvudtaget, el vänta tills att färgen el ångorna av den försvunnit, ca 6 veckor..?!

Vi har precis målat om vårt vardagsrum ett par vändor..men hållit oss borta just medans de målat..men sovit där på natten samma dag då..blir lite orolig att bebisen ändå tar skada av kemikalierna..

Samma dilemma med det här att färga håret under graviditeten..jag gjorde det två gånger..och har fortfarande dåligt samvete, o tänker att bebisen kanske blivit påverkad av massa hemskheter...är jag löjlig eller finns det någon fara i det jag skrivit..?

• Svar på tråden Måla med vattenbaserad färg- spädbarn hemma??
  • Nyfikna72

Du är inte löjlig men näe det kan inte hända nåt, inte för att kemikalierna i dessa ämnen är ofarliga utan mest för att det handlar om så otroligt små mängder.........det är troligen minst lika mycket goja i luften om man bor i stan och de går inte omkring i gasmask direkt.....

Svar på tråden Måla med vattenbaserad färg- spädbarn hemma??