• Anonym (halvfet)

Ni som lyckats gå ner 10 kg.

Hur gjorde ni?

Körde ni någon diet? Motion? Hur lång tid tog det osv.

Jag skulle behöva gå ner 10 kg till slutet av maj. Jag har svårt att gå ner i vikt pga av en medicin jag tar. Jag har dessutom lätt att tappa motivationen. Hur ska jag lyckas?

• Svar på tråden Ni som lyckats gå ner 10 kg.
  • Qaroliine

Bort med kolhydrater och såklart kakor, godis och läsk.
    Ha en dag i veckan då du tillåter dig att äta något gott.

Promenera, simma

Tilde 101221
  • mjess

Lchf :) lätt som en plätt med att förlora dessa kilona :)

• Tildalainen

Jag har gått ner 9 kilo sedan i september genom att räkna kalorierna jag sätter i mig. Till hjälp har jag en app i telefonen som heter Lifesum. Inget går utan motivation dock. Och vilja. Och stöd av omgivningen.
    Min motivation var att komma i två par jeans som jag hade innan sonen kom till världen. Det gör jag nu!

Jag upplever dock att problemet kommer nu när jag ska börja hålla vikten men appen funkar super, jag är helnöjd.

Hoppas att du hittar en metod som funkar för dig!

• Anonym (6kg 2mån)

Jag har gått ner 6kg på 2 månader. Tränar satan! Fem stenhårda pass per vecka (1h gruppträning + ca 10min tidsmaskin). Jag är rejält fet och trodde nog att det skulle gå fortare att gå ned - men hellre långsamt ned än långsamt upp.

• Anonym (Mia)

Har gått ner 22 kg sen i juni LCHF. , skitenkelt är det

• Anonym (smal igen)

Gick ner 12 kilo på 3 månader när jag fick Levaxin, samt slutade äta vetemjöl och mjölkprodukter.

• Anonym (smal igen)
    Anonym (smal igen) skrev 2013-12-16 14:44:33 följande:
    Gick ner 12 kilo på 3 månader när jag fick Levaxin, samt slutade äta vetemjöl och mjölkprodukter.

Godis oxå ska tilläggas. Äter torkad frukt, bär, mörk choklad och nötter dock.
  • P30

Det finns bara ett sätt att gå ner i vikt: att ligga på kaloriunderskott under hela perioden som motsvarar ett totalt minus på kalorier som motsvarar 90 000 kcal, detta då beräknat att ett kilo kroppsfett motsvarar ett underskott på 9000kcal.

Eftersom din kropp gör av med mindre fett när du väger mindre kan du  räkna med att jämfört med nuvarande status handlar det om någonstans runt 100 000 kcal för att vara säker på att ha gått ner tio kg kroppsfett. Självklart innebär en diet med halverad salthalt att kroppen binder mindre vätska och lchf eller andra lågkolhydratdieter innebär att kroppen lagrar in mindre vätska i muskler och annan vävnad motsvarande cirka 2kg. De upp till tre kg du går ner om du inte äter kolhydrater och salt går du upp igen direkt så fort du äter som vanligt igen och dessa undantas förstås.

Om din basala nivå ligger på 1 500kcal (Beroende på ålder, kön, vikt och rörelsemönster) vilket är ganska normalt om du inte rör på dig så mycket, är 1,65 lång, väger 75kg och är 40 år innebär det två månader helt utan energi för att gå ner tio kilo.

Det enklaste sättet är nog att börja träna och äta mindre. Mycket mindre.

Om du gör som du alltid har gjort får du det resultat du alltid fått.
  • Anonym (smal igen)
    Juvina skrev 2013-12-16 15:52:22 följande:
    Kilona rasar med lchf

Samt när man slutar med vetemjöl och mjölkprodukter. Olivolja, avocadoolja, kokosolja. Smör om man tål.
Svar på tråden Ni som lyckats gå ner 10 kg.