• Gryntroll

Kokt pasta till flighten?

Någon som vet, kan vi ta med färdigkokt pasta ombord på flighten? Är det ok i securityn?

Anledningen till frågan är att sonen på 17 månader reser som infant på 10 timmars flighten i nästa vecka. Eftersom han inte betalar eget säte kan vi inte få barnmat till honom utan endast babymat (på burk) och det var det ju länge sedan han slutade med…  kokta pastaskruvar skulle vara perfekt komplement att ha med.

(efter 10 år på affärsresebyrå kan jag tycka att jag borde ha koll, men ICKE! Skomakarnsbarn, eller vad brukar man säga )

• Svar på tråden Kokt pasta till flighten?
  • Sweet life

Ja, det kan ni göra. Till barn som reser som infant får man ta med hur mycket mat man vill. även i flytande form..

• mp90

Ni kan tamed, enda grejer blir att ni får visa upp de i tullen o min sambo fick provsmaka:p

• Gryntroll

Jo ersättning, välling osv vet jag. Blev fundersam med just pasta som ju är "riktig mat"...

Tusen tack för era svar!

• evaoregon

Riktig mat får man ta med utan problem även till vuxna.  Det är bara drycker som man inte får ta med sig.  Så mackor, pasta, sallader, sushi och allt sådant funkar.  Vi har tagit med oss mat många gånger och provsmaka har vi aldrig behövt.

• Mellanmjölkens land

Pasta, frysta köttbullar och frysta ärtor hade vi med oss i en liten kylväska när vi flög till Thailand med dottern när hon var 20 mån. Fördelen med att ta med fryst mat är att den funkar som kylklamp och inte blir dålig. Bland 8mån-maten finns det annars frikadeller som är någorlunda ätbara även efter att man lämnat burkatsstadiet bakom sig

• Gryntroll
    Mellanmjölkens land skrev 2013-12-19 12:16:14 följande:
    Pasta, frysta köttbullar och frysta ärtor hade vi med oss i en liten kylväska när vi flög till Thailand med dottern när hon var 20 mån. Fördelen med att ta med fryst mat är att den funkar som kylklamp och inte blir dålig. Bland 8mån-maten finns det annars frikadeller som är någorlunda ätbara även efter att man lämnat burkatsstadiet bakom sig

Det var faktiskt så vår plan ser ut nu  och ev 2 st Danonino drickyoghurt, deär ju små och funkar med vätskereglerna.
Svar på tråden Kokt pasta till flighten?