• Grappa

Hur få alla kläder i garderoben använda?

Fler som precis som jag har en rejäl garderob där man bara använder 20% typ? Jag har rensat det jag inte vill ha, så det är inte det som ä problemet, mer att de tröjor som hamnar överst i lådan också är de som går på ständig repeat.
    En del är nog att jag har dålig överblick med dåliga hyllsystem så man ser inte allt. Men det är inte hela förklaringen.
    Hur gör du som får allt i garderoben använt?

• Svar på tråden Hur få alla kläder i garderoben använda?
  • Lena

Jag har delat upp dem i fyra säsonger, då blir variationen bättre

• Grappa
    Malima skrev 2013-12-15 19:58:12 följande:
    Jag tvåttar alldeles för sällan😃
    Hehe, kanske skulle tvätta mindre ofta så jag tvingas använda alla kläder.
    Lena skrev 2013-12-15 20:07:18 följande:
    Jag har delat upp dem i fyra säsonger, då blir variationen bättre
    Jag har två säsonger men det verkar inte hjälpa tyvärr.

• Sticka

Jag äger otroligt lite kläder, så om jag inte tvättar minst en gång i veckan så är det slut på kläder, främst sådant som jag måste byta varje dag såsom underkläder, strumpor och jumprar. Då använder jag ändå arbetskläder på arbetet. Hade jag behövt ha privata kläder dagtid så hade jag fått tvätta ännu oftare. Tyvärr sliter det på kläderna att tvätta dem så pass ofta, så ofta får jag slänga kläder som är helt urtvättade och sladdriga. Då blir det ännu mindre att välja på.
    Sen har jag lite finkläder som jag såklart inte använder lika ofta.

Det är ett sätt att tvingas använda allt man äger. Flört

• Emeraldy

Min garderob är färgkoordinerad (det som jag har i hyllor). Nytvättat hamnar längst upp i varje hög, men jag tar alltid tröjan/toppen som ligger underst. På så sätt får man rotation på kläderna och använder allt

• Grappa
    Emeraldy skrev 2013-12-19 19:22:40 följande:
    Min garderob är färgkoordinerad (det som jag har i hyllor). Nytvättat hamnar längst upp i varje hög, men jag tar alltid tröjan/toppen som ligger underst. På så sätt får man rotation på kläderna och använder allt
    Bra tips, det ska jag testa!
Svar på tråden Hur få alla kläder i garderoben använda?