Vilka vill????
Har en liten fråga???
Hur många här inne har funderat på att bli privat donator?
och hur ser ni på det här med att hjälpa några andra att få barn???
Undrar bara!!!
Har en liten fråga???
Hur många här inne har funderat på att bli privat donator?
och hur ser ni på det här med att hjälpa några andra att få barn???
Undrar bara!!!
Jag kommer förhoppningsvis bli godkänd donator. Har funderat på att bli privat donator, men känner inga som behöver hjälp.
kan man hjälpa andra så absolut tycker jag! har själv problem o fler i min närhet....
kommer nog i framtiden testa o se om jag kan donera iaf ett ägg hehe
Jag skulle endast kunna tänka mig att donera till någon släkting eller nära vän. (Detsamma gäller om min man skulle bli ombedd att donera sperma).
Hej
Eftersom vi själva inte har några barn just nu. Håller på med ivf så kan jag inte tänka mej att donera. Tänk om vi inte skulle lyckas men någon annan skulle lyckas med mina ägg det skulle vara alldeles för jobbigt. Fast jag tror inte att man får donera när man inte har egna barn eller jag kanske har fel ?? Annelie
Lalli74
Läste på villhabarn.nå't ett brev från donator som inte fått egna barn så det ska nog gå.
liza micke
Går i donatorstankar men det är ett stort beslut. Är inte orolig för själva donerandet utan det känslomässiga runt omkring. Letar just nu runt på internet efter donatorer och deras erfarenheter av partnens (?) reaktion. Har inte fått ngn vettig åsikt ur min egen här hemma. Känner också att jag inte vill donera privat. Kommer att tänka så mycket mer på eventuella barnet och om hur det går m.m. Men man kan ju donera privat för att göra ett "inbyte". Så det går lite fortare i kön.
Vilket sjukhus är ni "kopplade" till?
Hej,
Jag skulle kunna tänka mig att donera ägg, men inte för närvarande. Eftersom vi själva håller på att försöka skaffa barn så kan jag inte tänka mig en situation där någon annan skulle lyckas med mina ägg medan jag fortfarande försöker.
Det är lite egoistiskt att tänka så, men det är precis så jag känner.
Jag skulle inte kunna tänka mig att donera ägg. Dels för att mina ägg inte gett mig själv några barn, dels för att hanterandet av embryon vid IVF inte går ihop med min etiska övertygelse, och dels för att det känns fel att bidra till såpass avancerade sätt att skapa barn på när det finns så många reda födda barn som saknar föräldrar....
Jag är alltså inte emot själva grejen att hjälpa andra att få barn.. men att ge den hjälpen i form av äggdonation är inte aktuellt.
Jo det skulle jag kunna tänka mej!!!!!!!
jag och min sambo står på kö linköping
Våran största önskan är att hitta en privat donator!!!
Men vi undrar vad dom finns för nån måste ju villja donera privat
eller???
liza micke
Som sagt skulle jag kunna ställa upp, men jag vet inte om det funkar... Jag bor ju i Gävle och min geografikunskap är kass så jag vet inte vart Linköping ligger. *skäms lite*
linköping ligger 35 mil söder om gävle
Om du är intresserad så skriv privat till mig!!
??????????????
Ts vet du om att fl uppgraderats? Gå in på beta.familjeliv.se och logga in som vanligt så finns du med i båda fl
Annars kan vi i nya fl inte skriva i din gb om vi inte går in på gamla igen.
Jag skulle ha donerat i höstas men blev gravid så det får vänta.
Tack för informationen!!!