hjälp mig sluta dricka
Jag har inga direkta alkoholproblem men jag känner att det är så svårt att sluta när jag börjat. 2 glas blir gärna 5 eller 8 och jag gör inte sällan bort mig. Jag är över 25 så man kan tycka att jag borde ha lärt mig men icke.
Drickandet påverkar ibland min livssituation med ångest, bakisdagar och ånger. Tyvärr tappar jag omdömet när jag är full och gör dumma saker som jag sen får ångra.
Jag har lärt mig att inte dricka om jag tex ska jobba dagen efter eller göra något annat viktigt. Men i situationer då jag börjat ta ett glas så har jag svårt att inte dricka mer. Detta gäller inte om jag dricker hemma med familjen utan snarare i mer festliga situationer.
Någon som har liknande problem och har tips på hur man lägger band på sig själv? Handlar det bara om disciplin eller finns det några knep? Jag tappar tyvärr all disciplin så fort jag fått i mig ett par glas.
Sprit verkar funka sämre än vin och öl men tyvärr slinker det ner en och annan grogg när jag väl blivit påverkad. Då jag borde sluta dricka så dricker jag ännu mer.
Så snälla, hjälp mig!