• Anonym (orolig sambo)

alkolist?

Min sambo dricker minst en öl 4 dagar i veckan. Har otaliga gånger påpekat att jag tycker det är för mkt samt märkt att han "smygdricker" när jag inte ser han. Han tycker jag är jobbig som går och tjatar om detta.. Är mkt orolig då hans farfar också hade problem med spriten. Vet att han dricker mer men om jag frågar vad han druckit blir alltid svaret en öl..

• Svar på tråden alkolist?
  • Anonym (Nykteralkoholist)

Ett av de första tecknet på alkoholism är förnekelse. Du kan tyvärr inte få honom att sluta dricka, det måste han göra själv, och så länge som han tycker att det är okey så kan du bara se på. 

• dogcatbird

Jag skulle dra öronen åt mig och avsluta förhållandet innan det kommer barn med i bilden. 

• nymedlem

En öl är väl ingenting. Tycker du är överdrivet "orolig". Sluta tjata så slipper han dricka i smyg.

• dogcatbird
    nymedlem skrev 2013-12-14 19:28:41 följande:
    En öl är väl ingenting. Tycker du är överdrivet "orolig". Sluta tjata så slipper han dricka i smyg.
    det där är ju bara vad han dricker som hon vet om. Det kan ju vara precis hur mycket som helst...
  • nymedlem
    dogcatbird skrev 2013-12-14 19:44:59 följande:
    det där är ju bara vad han dricker som hon vet om. Det kan ju vara precis hur mycket som helst...

Eller hur lite som helst. Om hon slutar tjata så slipper han smyga och då VET hon om han dricker för mycket eller ej.
Svar på tråden alkolist?