Hund o Katt som lämnas ensamma ofta, ibland i flera dagar!
Ska försöka göra en lång historia kort.
Min sambos syster (systern är över 18 år) har en hund och en katt, hon tjatade till sig hunden från sin pappa för ett par år sedan och katten skaffade hon utan pappans vetskap/tillåtelse.
Systern har missbrukarproblem sedan ca 2 år tillbaka och det har eskalerat senaste halvåret vilket gjort att hon blivit ännu värre med djuren, hon har alltid vart dåligt enligt mitt tycke. Hon lämnade hunden när den var valp i över 2 timmar en gång (hon hade bara haft den i 2-3 veckor).
Hon lämnar ofta både hund och katt ensamma i lägenheten (som är så äcklig, luktar död där inne), drar till sin kille eller vänner eller vart hon nu drar, sen kan hon smsa (EFTER ATT HON DRAGIT) till min sambo eller sin pappa att hon åkt iväg och att dem får mata/rasta djuren. Ofta är hon borta i 2-4 dagar.
Hunden blir alltid väldigt mager när hon haft den i en längre period, ofta lämnar hon hunden hos sin mamma och där brukar hunden vara i flera veckor eller månader tills hon helt sonika hämtar hem hunden igen, då har hunden fint hull (INTE TJOCK) men systern blir då arg på mamman för hon tycker hunden blivit fet. (Kan tillägga att systern har ätstörningar så hon vet inte vad som är sunt).
Jag är så förbannat trött på att det är jag och sambon som ofta får åka och mata hennes djur. Jag tycker synd om djuren och funderar på vad jag kan göra för att stoppa detta.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-14 09:09
Kan tillägga att för 3 dagar sedan åkte systern iväg igen och lämnade katten. Hunden tog hon med för att lämna hos sin mamma (mamman bor 14 mil bort).
Hon smsa först IGÅR till min sambo att "Kan du mata katten, du bor ju ändå så nära" (Vi bor 3-4 km ifrån så det är ju inte bara och skrutta över när man har småbarn), katte har allstå vart själv i 2 dagar innan hon ens hör av sig om hjälp.