• gullibjörn2

en påminnelse från folksam

Fick igår en påminnelse från folksam att jag ska betala 1800 innan den 20, för dom inte kunnat dra något på autogiro.. och då är det för att andra försäkringar och min tandvård hade dragits och förra månaden var det kort och internett betalning som hade dragits..

ringde idag och sa att natten till den 23 kan jag betala, hon trodde inte att det skulle vara några problem eftersom det tar 5 dagar för att försäkringen ska försvinna, men hur långt tid tar det att det ska överföras? eftersom det är röda dagar sen den 22,23,24,25,26

någon som vet eller varit i samma situation?

• Svar på tråden en påminnelse från folksam
  • gullibjörn2

okey något förslag hur man ska gå tillväga?

• Tobby
    gullibjörn2 skrev 2013-12-13 09:26:50 följande:

Betala tidigare är väl ända du kan göra
  • Philippa
    gullibjörn2 skrev 2013-12-13 09:26:50 följande:

Men du har ju redan ringt och sagt att du betalar den 23..... det måste ju räcka med det.
  • Awesome

Ring igen och förklara läget, det är inga problem om du pratar med dem innan försäkringen sägs upp.

• gullibjörn2

finns inga pengar till det tyvärr eftersom det är bara jag som jobbar..
    pratade med en kille igår som gav mig helt fel svar och idag pratade jag med dom att jag inte kunde betala den 20 får pengar på natten till den 23, då sa hon att hon kunde inte garantera men att det tar 5 dagar innan försäkringen uppsägs, hon hade aldrig varit med om det tidigare att pengarna inte skulle hinna in..

MEN den killen som gav mig fel svar igår sa att det inte spelar någon roll om jag betalar det den 22-23 eftersom dom har stängt den 23,24,25,26

• gullibjörn2

är timvikarie och kan inte göra det där.

• zerano

Ring dem igen och förklara läget, de brukar inte vara så knussliga.
    Stressa inte upp dig, ring bara och förklara läget.
    Lycka till!

• gullibjörn2

jag har redan ringt och förklarat

• zerano
    gullibjörn2 skrev 2013-12-13 09:52:26 följande:
    jag har redan ringt och förklarat

Jag ser att du ringt dem, men det lät ju som att du fortsatt var orolig för att försäkringen skulle sägas upp.

Ring hellre en gång för mycket för att det inte skall sägas upp, än en gång för lite och stå utan skydd. Alternativt om du har möjlighet att långa av någon släkting/vän tills den 23.
    Det rör sig ju bara om 10 dagar.

Svar på tråden en påminnelse från folksam