• Sara123456

hjälp!!!!!!

Hej! 
    Jag väntar mitt första barn i April och ska nu beställa barnvagn, för det första: vilken djungel :)
    Vi har beslutat oss för en Teutonia Cosmo 2013 modell.
    Eftersom den inte finns att köpa här i vår lilla stad ska vi beställa på nätet.

Det jag behöver hjälp med är vilka tillbehör.
    Om jag förstått det hela rätt så får man ju bara sittdelen till när man köper vagnen, och sen då får man köpa till liggdel? Ska man också ha lift då? mjuklift eller hårdlift? vi bor i ett hus utan hiss kanske jag ska tillägga. 
    Myggnät (regnskydd ska ingå) och så ska vi köpa till en adapter så vi kan fästa babyskyddet på vagnen.
    Skötväska har vi fixat. 

Vad mer? 

Hoppas det finns några barnvagnsexperter där ute som kan hjälpa mig :)

• Svar på tråden hjälp!!!!!!
  • Shishan

Jag personligen tycker du ska ta hårdlift. Vi hade mjuklift när min dotter föddes och den blev väldigt liten för henne efter bara 3-4 månader. Hårdlift är rymligare och större. Min dotter låg bara helt instoppad o kunde knappt röra sig.

Annars verkar det som om ni redan har/har beställt det som behövs.

Ett parasoll kanske? Det hade vi men jag tyckte det var så störande och i vägen hela tiden så den tog jag bort tillslut.

• MiiM

Hej, vad kul att ni valt en teutonia cosmo. dom är både snygga och lättkörda!
    Det som jag tänkte på när jag läste ditt inlägg var att regnskyddet som ingår (om det fortfarande är det "vita/genomskinliga"  i plast, som ingår) är att det prasslar och låter något enormt! Inte alls smidigt. bättre då att köpa ett annat som är gjort av snällare material och som är mer lätthanterligt. Det som ingick med våran vagn (som dock är årsmodeller äldre) är som en otymplig och högljudd pressenning. Ni lär bli varse:)

Hårdliften i vagnen är smidigt avtagbar (vi bor också utan hiss), funkar bra. lite daglig styrketräning. 
    vid val av hård- eller mjuklift skulle jag rek. hårdlift, av samma anledning som ovan skev --> mer yta för babyn. 

Svar på tråden hjälp!!!!!!