Vad gör man om den man älskar dör?
Jag träffade min pojkvän som sextonåring. När jag fyllde arton flyttade jag hem till honom. I början var det en stormig förälskelse. Vi började snabbt tycka om varandra. Vi hade bara ögonen för varandra. Jag hade aldrig varit lyckligare. Vi spenderade varje dag tillsammans.
Jag flyttade hem till honom. Jag hoppade av skolan, skötte hemmet, handlade, lagade mat. Jag trivdes rätt bra. Mina föräldrar tog avstånd från mig. De tyckte jag slösade bort mitt liv på en man som inte hade respekt för mig. Jag lyssnade inte. De slutade tillslut att ringa och hälsa på och jag hörde aldrig av mig till dem.
Min pojkvän ändrades nästan så fort jag kommit till honom. Han blev våldsam, det började med örfilar, knuffar och nyp men blev snart hårdare slag. Han ville inte att jag skulle träffa mina vänner. De vände mig snart också ryggen, blev väl trötta på att jag alltid sa nej.
Vi firade att vi varit ett par i tio år förra sommaren. Vi firade det lite och han bjöd mig till Köpenhamn på weekend-resa. Veckan efter fick han beskedet att han hade cancer. Sedan gick det snabbt. I somras dog han på sjukhuset.
Jag älskade min man trots allt han gjorde mot mig. Jag spenderade min ungdom med honom, han såg mig växa från barn till vuxen och ingen vet mer om mig än han gjorde. Jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv nu. Vad gör man om den man älskade (och fortfarande älskar) dör ifrån en? Kommer jag komma över honom någonsin eller kommer han alltid finnas som ett avslutat kapitel i mitt liv? Snälla, jag orkar inte leva såhär med den här tomheten!