Pipmuggar! Bra och dåligt?
Hej alla föräldrar!
Jag läser Industriell design och produktutveckling på Örebro universitet och håller just nu med ett projekt där jag ska utveckla en pipmugg. Därför skulle jag vilja veta allt ni tycker och tänker kring pipmuggar! Tanken är att underlätta för barn i yngre åldrar (6-18 mån?) att dricka det sista i pipmuggen utan att behöva böja nacken för mycket eller höja/böja armarna! Here we go:
I vilken ålder börjar barn med pipmugg? Upp till vilken ålder upplever ni att barn har svårt med att böja nacken tillräckligt långt bak/vända på pipmuggen för att kunna dricka sista droppen? Upplever ni ens ovanstående som ett problem? Vad är bra med pipmugg? Vad är ett typiskt problem? Är det något särskilt man ska tänka på? Vad ska priset ligga på för en pipmugg tillverkad i Sverige? Vilket material föredrar ni? (Ex plast, rostfritt stål etc) Tänker ni på att produkten ska kunna återvinnas? Färg? (Ex enfärgad, genomskinlig, mått, mönster etc) Form? (Ex cylinderform, sfärisk, oval etc) Handtag, ja eller nej? Och om JA, avtagbara eller ej? Något annat ni själva tänkt på som saknas? Funktion, ergonomisk m.m!
Svara på en fråga, alla frågor eller bara dela med dig av dina erfarenheter och tankar. Allt uppskattas :)
//Elli