Är jag gravid?
VARNING, LÅNGT INLÄGG!! Jag har varit så dum, verkligen jättedum. Mina ppiller tog slut och eftersom jag inte befann mig i Sverige under den tiden så kunde jag inte skaffa nya på direkten. Eftersom jag tar ppiller som i princip tar bort mensen helt tänkte jag, som ändå är singel att ett uppehåll kanske skulle vara en idé när jag ändå inte kunde skaffa nya direkt, att "få ut" det som samlat sig i min livmoder och få en riktig mens. Mitt under detta uppehåll börjar jag dejta en kille, och det ena ledde till det andra och en kväll låg vi med varandra. Jag var dum som inte tänkte på att vi inte skydda oss, tänkte inte alls på könssjukdomar ELLER det faktum att jag inte åt ppiller. Han kom i mig men jag tänkte liksom inte så mycket på det. Pågrund av att ppillerna tog bort mensen och mensen ännu inte kommit sedan jag tog uppehåll hade jag ingen aning om när jag skulle ha ägglossning... Visst kunde jag tagit dagen efter ppiller men jag har alltid tänkt att jag inte kan få barn pga bl.a. Många års sjukdom i anorexi och jag funderade även på oddsen att bli gravid efter en kväll. Killen jag träffar ville iallafall ta sitt ansvar men jag ljög och sa att ja tar piller, ville inte oroa i onödan. Men men, redan efter några dagar får jag som kramper i livmodern och orolig i magen, illamående och värk i ryggen. Kändes som om någonting hände där inne, som jag uppfatta som ägglossning eller mens på g. Och så fortsatte det, illamående, värk i livmodern och i ryggslutet. Trodde jag åkt på urinvägsinfektion eller könssjukdom men min läkare kunde inte hitta någonting av det (testa mig 3v efter sex). 2v och 2dagar efter jag legat med killen fick jag ännu ondare och även mens. Halleluja tänkte jag, men mensen var konstig, som att först "blöda ihjäl", sen ingenting sen "blöda ihjäl" igen under 2dagar. Men tänkte ändå att allt var lugnt, ingen graviditet. Men magen är konstant svullen och trög, mår illa och blir lätt yr, ont i ryggen och livmodern, blodiga flytningar av och till (har aldrig haft mellanblödningar innan). Har även känt mig sjuk och jätte trött, måste sova middag mitt på dagen och är supertrött redan kl 7 på kvällen, jag känner inte igen mig själv. Och på toppen av det har mina bröst svullnat och värker, när jag känner på dem är de som hårda knutar i dem. Jag försöker hitta logiska förklaringar, att jag precis börjat med ppiller igen, att jag tar mediciner för psykisk sjukdom som kan påverka hormonerna. Men ibland slås jag av tanken, är jag gravid? Men sen tänker jag att jag trotts allt hade mens. Ni som varit gravida och som är utbildade barnmorskor/gynekologer/läkare, bör jag kissa på Stickan? Kanske värt att nämna:vill verkligen inte ha barn, är 21, singel och befinner mig nästan aldrig i Sverige (bor + arbetar utomlands) så ett barn finns inte på kartan just nu...