• Jessicca

sömnrutin

Har en kille på 7 veckor som sovit bredvid mig I ca en och en halv vecka. Vi har renoverat och hans säng har varit packad med saker. Han har sovit från 11 på kvällen till ca 8 på morgonen då. Han får bara ersättning. Nu är vi klara men vet inte om jag vill använda sängen nu när han sover så bra bredvid mig. Vill ju inte att han alltid ska göra de så är de dumt att inte vänja han vid egen säng igen? ( första barnet)

• Svar på tråden sömnrutin
  • Flickan och kråkan

Nu är ja en varm anhängare av samsovning och samsover länge med våra barn, men min spontana tanke är ju att jag aldrig någonsin skulle ändra på något om jag haft ett barn som sovit så bra . Njut och mys tillsammans . Det kommer utvecklingsperioder och perioder av sseparationsångest etc, då även barn som är vana vid att sova i egen säng inte vill det längre så "go with the flow" säger jag med spädbarn .

• Jessicca

Tycker själv att de blivit en vana och känner separationångest att lägga han i sin egen säng haha

• lövet2

Alla våra barn utom ett har sovit hos mig hela sitt första år. Inga problem för dem att så småningom övergå till egen säng sedan.

• Jessicca
    lövet2 skrev 2013-12-09 23:25:43 följande:
    Alla våra barn utom ett har sovit hos mig hela sitt första år. Inga problem för dem att så småningom övergå till egen säng sedan.

Okej va bra :) känns som de är sån hysteri att de skulle va dåligt att sova med sina barn just nu
  • lövet2
    Jessicca skrev 2013-12-09 23:37:58 följande:

Okej va bra :) känns som de är sån hysteri att de skulle va dåligt att sova med sina barn just nu
    Det var samma hysteri när jag fick mitt första barn. Hade dåligt samvete varenda morgon, för att jag varit "lat" och somnat i från amningen ännu en gång ...
  • Emy88

Jag tycker du ska låta barnet fortsätta sova hos dig, det är ju en trygghetskänsla för honom. Min dotter sov jätte dåligt i sin spjälsäng men nu sover hon ca 11 timmar i streck när hon får sova hos mig. Se till att njuta av sömnen :)

• Natulcien

Sov tillsammans och njut! Han sover ju jättebra. Dumt att ändra på ett vinnande koncept. Glad

Och lyssna inte på alla olyckskorpar som gärna brukar vilja kraxa om hur man ska ta hand om ett spädbarn.

Svar på tråden sömnrutin