Stöd till oss med barn i rejäl 3års trots. vad gör man? bryter snart ihop
Puh min underbara 3åriga dotter har förvandlats till ett monster. känner knappt igen henne alls längre. Självklart finns dagar som är mer "vanligt gnäll och trots", men vissa dagar är hemska..både jag och mannen har lust att låsa in oss någonstans och bara gråta..
Som idag. Ska hämta henne på dagis (med min 1åring) och hon kommer springandes gapandes och slår mot mig och säger jag är dum och systern är äcklig och skrattar och springer tillbaka in. Framför flera föräldrar och fröknar.. :( sen får jag knappt med henne hem. Dock inte konstigt då hon har så kul där,men blir ju ändå jobbigt, eftersom vi är vinterpåklädda och en 1åring i vagnen osv. kan inte springa och jaga henne. Flera ggr höll hon på så och jag vet knappt hur jag kan med att säga ifrån bland folk heller, eftersom det är första barnet. Andra har man ju lite mer facit med så att säga :)
När vi väl kommer ut så går vi följe med en bekant. Där får jag också skämmas då hon vrålar och skriker och tjuter och slänger sig runt vagnen. När vi lämnat deras sällskap slår hon mot lillasyster och fortsätter sitt öronbedövande gnäll..
När vi väl är hemma så slänger hon leksaker, putter lillasyster, slår mot mig och allmänt lyssnar INGENTING. om man inte räknar det att hon lyssnar och gör precis tvärtemot.tex sparkar mot oss osv.
När hon inte får som hon vill skriker hon, och är vi inte med henne varje sekund och cm så klänger hon eller falskskriker eller gnäller så man blir tokig..ibland tar jag på mig barnens hörselkåpor haha, bara för att tona ner ljudet lite..
Hon kan inte sysselsätta sig själv någonting (bortsett från hyss) utan ska ha med oss överallt eller tjata tjata och gnälla. även om vi båda är hemma måste hon följa efter den andra om den går på toa och dra i handtaget och gnälla och tjata..HEEEELA TIDEN.. ens tålamod orkar inget längre.
man tänker. Nu är det en bra dag. nu ska vi mysa, greja och ha det trevligt. jag ska prata lugnt med henne och förklara saker ist.. positiv inställning..sen börjar det..så fort hon vaknar så är det igång och blir bara värre..det gör ont i mammahjärtat men man orkar inte.. man vill bara rymma..för antingen vill man gråta eller så vill man skälla för man blir så frustrerad. å skäller man får man ångest över det..