5 månaders sover längre sammanhängande på dagen än natten
Som rubriken lyder. Vår dotter sov igenom alla tänkbara ljud dag som natt framrulla hon var ca 2 månader. Hon vaknade bara 1-2 gånger under natten. Sen vände det rejält! Ska hon sova på dagen så är det vagnen som gäller annars är det omöjligt. Väl i vagnen kan hon sova 2-5 timmar i sträck utan problem. Så oftast sover hon bara en gång/ dag förutom om hon slumrar till när hon ammar. Ljud tycker hon inte om längre. Med en högljudd storebror blir det lite jobbigt för henne ibland. På kvällen lägger jag ner henne i hennes säng precis innan hon somnar. Då sover hon som längst i 3 timmar och sen börjar det. Då är det dags att äta och när hon väl somnat om igen så sover hon max i 2 timmar tillsyn är det dags igen. Hon vaknar då oftare och oftare. Detta har gjort så att vi har fått ligga och amma under natten då jag varit helt slut. Som det är nu så ligger hon och suttar natten igenom känns det som. Bröstet finns ju där så hon passar väl på =P Går jag upp så dröjer det inte lång tid innan hon vaknar. Problemet är att jag har problem med ryggen och efter att ha legat hela natten som jag gjort kan jag knappt röra mig på morgonen. Hon är inte så förtjust i nappen och många av nätterna så jobbar sambon. Det är bara bröstet som gäller för att hon ska kunna somna om dessutom. Jag matar och matar under vaken tid men ändå vaknar hon ofta på natten. Jag förstår ju att det handlar om närhet mer än mat men det är så himla påfrestande för ryggen. Några kloka råd? Känns galet att hon sover längre under dagen än natten. Har provat att lägga henne i liggdelen inne men det hjälper inte.