• Pojkmamman75

Vad gör jag?! Spelberoende och anabola

Vet varken ut eller in. Min sambo, eller numera fd, han åkte ut för några dagar sen.
    Har levt med lögner, ett spelmissbruk som bara blivit värre och värre, han fick då flytta, och nu erkände han att han går på anabola. Vi har dessutom försökt få barn. Jag har gått o nästintill trott att det är fel på mig oxå, men har ändå haft känslan att hans tidigare hårda liv påverkar. Aldrig att han gick på anabola. Han har avslutat sin kur i veckan, känns ganska känslokall...inte direkt så att han visar hur ledsen han är att det är slut. Tycker mest att mycket är mitt fel, jag varit sur, jag tjatat o inte visat mycket känslor. Svårt och visa känslor när någon bara spelar o spelar o lovar o lovar......

Vad hade ni gjort? För mig är anabola ett jävla skit, en drog, ett beroende, men jag är inte ett enda dugg insatt i det......men man har fått mycket svar på en del när det gäller t ex hans humör o trötthet. och han har dessutom fått problem med njurarna. Vilket man kan få..

• Svar på tråden Vad gör jag?! Spelberoende och anabola
  • Vitrysk hockeyhjälte

Det låter ju inte som någon man ens skulle ha funderat på att försöka skaffa barn med nej.

Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Pojkmamman75
    Vitrysk hockeyhjälte skrev 2013-12-08 00:32:17 följande:
    Det låter ju inte som någon man ens skulle ha funderat på att försöka skaffa barn med nej.
    Nej, det har jag oxå kommit fram till.... Men allt blir bara så jobbigt när man har känslor. Ska man lägga energi på att få honom att förstå att han måste ha hjälp, eller ska man bara gå vidare...
  • Ramborg

Du har alltså lämnat honom pga spelandet och anabola?

Fattar han inte då att det är allvar och att han måste göra något åt saken, så är det bara att gå vidare. Han har ju en egen hjärna att tänka med. Du behöver inte göra det åt honom. Du KAN inte göra det åt honom.

42.
Svar på tråden Vad gör jag?! Spelberoende och anabola