• MissKaos

I vilken ordning händer det?

Hej!
    Så här på BF blev jag nyfiken! I vilken ordning ändrar sig livmordertappen egentligen? Jag har fått ett barn innan -om det påverkar?
    Nyfiken efter att ha läst en massa om att föda både här och på nätet.

Livmodertappen är ju riktad bakåt under en graviditet och sluten. Sen ska den riktas framåt, mogna och öppnas. Men sker detta parallelt eller en sak i taget? I vilken ordning? Jag är jättenyfiken för jag får inte alls ihop vad som händer. Barnets huvud trycker på livmodermunnen innifrån och det trycket gör att kroppen utsöndrar oxycontin och endrofiner som får det att börja hända saker?

Jag hade en jättebra förlossning sist, så min stora oro denna gången är att inte barnvaktenska hinna hit alt att sonen ska bli ledsen mitt i natten och så är mamma eller pappa inte där... Så det är inte en "orosfråga" utan mer konfusion efter allt man läst..

Mvh

Höggravid soffliggare..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Svar på tråden I vilken ordning händer det?
  • MissKaos

Puffar upp lite!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden I vilken ordning händer det?