• FaithHopeLove

Tappat hoppet om barn & livet..

Har just nu kommit i en djup otrevlig svacka i livet.. April 2012 var Vi till Umeå för vårat 1:a IVF försök, men gick inte hela vägen. September 2012 var Vi en än gång till Umeå för återföring av ett fryst Embryo, gick inte hela vägen den gången heller.  Maj 2013 var vi till Falun för ett 3:dje försök, långtidsondling denna gång som inte heller gick hela vägen, ingen insättning då de visade sig att äggen slutade dela sig efter ett tag. September 2013 var vi till Falun igen för ett 4:e försök, efter att ha sprayat i över 3 mån & tagit Circadin så fanns ingen Endometrios kvar, äggen delade sig utmärkt. Fick ett toppen ägg tillbaka, men lyckades dessvärre inte denna gång heller. Nu ger jag upp! Vet visserligen att andra människor hållt på längre, men det är jobbigt vilket som. Man får ingen peppning, motivation lr ngt från nära & kära som vet om. Har alltid fått nytt hopp efter försöken, men nu finns d inget mer :(

• Svar på tråden Tappat hoppet om barn & livet..
  • LillaIF

Förstår förstår förstår!!! Har du nått trevligt att se fram mot närmsta tiden? Resa, fest lr liknande? Vet att julen kan va skitjobbig när man är i din sits. Du och din man borde unna er en resa nu, ta hand om varandra. Vet att det kanske inte tröstar dig nu men snälla ge inte upp. Efter 9 försök kom vårat mirakel.

• FaithHopeLove

Nä Jag har vell inget direkt att se framemot närmsta tiden. Det ska vara Julen då & Nyår :) Vi ska nog försöka unna oss något & göra nått roligt, för att tänka på annat. Jag har inte helt gett upp hoppet, men det försvinner sakta men säkert "/ Det är svårt att inte tänka på det, & när man lyckats vända tankarna på något annat så dyker något upp så att man blir påmind. Tycker att det är gravidmagar övetallt, min Sambos syster fick barn för någon dag sen. Men försöker alltid tänka att det snart är våran tur, om inte nu så senare. Men längtan är såå stark att man nästan blir desperat. Vad kul för Er, det måste ha varit underbart efter så mycket slit :) Hoppas att jag får uppleva samma sak :) Tack för peppningen, det värmer! fick faktiskt ytterligare lite hopp nu :)) Kram

• isadora81

Jag förstår hur du känner. Vi har precis misslyckats med vår femte insättning (3et och 2fet). Känns helt hopplöst. Men det är nog bara att ta en dag i taget. Lycka till!

• Längtan2013

Jag förstår precis hur du känner. Vi gjorde våran femte insättning i onsdags, har gjort 3 ET & 1 FET tidigare. Den här gången har det varit extra jobbigt både psykiskt & fysiskt så fungerar det inte nu så vet jag inte hur jag ska orka med fler försök. Funderar på om man måste ta en paus ett tag för att orka fortsätta, men vill ju egentligen inte det. Man får försöka ta en dag i taget, även om det inte alltid är så lätt. Kanske inte så mkt pepp, men vill bara att du ska veta att du inte är ensam! Kram

Svar på tråden Tappat hoppet om barn & livet..