• annahjelm

Snöglob????

Hallå där!! Nu behöver jag verkligen hjälp! Min dotter önskar sig så gärna en snöglob man tydligen ska kunna tillverka själv? Vet någon var jag får tag på det? Hon säger själv att det kan ha varit Br leksaker alt. Lekia...Tacksam för svar!!!

• Svar på tråden Snöglob????
  • Whitetrash86

Kan hon ha blandat ihop saker?
    För hittar inget sådant alls.

Annars fixar man det lätt själv med  glasburk med lock (tex barnmats- eller rödbetsburk), vatten, glitter, fimo- eller cernitlera, vattentätt lim eller silicon, ev något fint band eller tyg, och om så önskas glycerin (från apoteket för att göra vattnet lite mer trögflytande så att glittret dalar sakta) 

• annahjelm
    Whitetrash86 skrev 2013-12-06 21:00:26 följande:
    Kan hon ha blandat ihop saker? För hittar inget sådant alls. Annars fixar man det lätt själv med  glasburk med lock (tex barnmats- eller rödbetsburk), vatten, glitter, fimo- eller cernitlera, vattentätt lim eller silicon, ev något fint band eller tyg, och om så önskas glycerin (från apoteket för att göra vattnet lite mer trögflytande så att glittret dalar sakta) 

Tack för svar!! :) haha!!!! ja OM hon hade! Det hon önskar sig är något från Toysrus som heter Glitzy Globes...hittade till slut :)) är nåt man fyller med vatten och figurer men liknar enligt mig inte alls en "snöglob"
Svar på tråden Snöglob????