• Anonym (NA möte)

Hatar mig!! Hatar Droger!!

Idag skulle jag till NA möte istället svängde jag in på systemet...för jag har en stor hasch bit kvar hemma ..vad skulle jag göra med den sen slänga??sen..apoteket hämtade ut mina subril....
    Jaq är värdelös hur kan man göra så mot sig själv?? Hur dum kan man vara?? Fan vad jag hatar deta beroende!!!!! Så nu ska jag sitta ENSAM och tycka synd om mig själv dricka bli hög och kanske lyckas att sömna..
    Var fri från skiten i 8 månader!!!! Fan fan!! Så dumt att man hamna där igen..men jag ska lyckas kanske imorgon med lite tur kan jag ta mig till mötet hoppas hoppas..ha det bra ni alla som kämpar som jag Kram på er!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-12-07 21:01
    Hej idag känner jag mig stolt gick på AA möte. Imorgon ska jag gå på 2 tur att jag bor i Stockholm att det finns så mycket att välja på. Jag sitter inte ensam hemma är med min familj nu tar jag EN DAG I TAGET kram på er alla.

• Svar på tråden Hatar mig!! Hatar Droger!!
  • Anonym (mino)

har du inte viljan kommer du ingen vart. tar själv tramadol fast mot smärtan. det fanns en tid jag hade enormt sug och började bli beroende av de. lagt av med de under den tiden och tar i väldigt små doser nu för att inte fastna för de igen.

• Anonym (j)

Ett återfall på 8 månader är väl inget att krisa över. Var stolt över dina 8 månader istället.

• Anonym (NA möte)

Jag var skit stolt men nu har jag missbrukat i 6 månader igen...jag lyckades sluta en gång ..jag vet att jag måste klara det nu..igen...för nu gäller det LEVA eller DÖ!! Jag vet att det finns ingat mittemellan :(

• Thomas66
    Anonym (NA möte) skrev 2013-12-06 16:54:28 följande:
    Jag var skit stolt men nu har jag missbrukat i 6 månader igen...jag lyckades sluta en gång ..jag vet att jag måste klara det nu..igen...för nu gäller det LEVA eller DÖ!! Jag vet att det finns ingat mittemellan :(
    Alla kommer att dö. Men hitta din gamla känsla så kommer det säkert att gå bättre.
  • Anonym (j)
    Anonym (NA möte) skrev 2013-12-06 16:54:28 följande:
    Vad har du för kontakt med vården?
    Du kanske borde flytta.
  • Anonym (NA möte)

Jag vill inte dö än :( är bara 40 ser bra ut, älskar laga mat, träna, simma, har skin på näsan..men det här problemet är ganska nytt för mig ..började för 2 år sedan efter jobbig förhållande först sprit sen gräs mot ångest men fan så fel det blev!!!..Gamla känslan ja den kommer jag ihåg...vill så gärna lyckas nu--!!!

• Anonym (j)

Vad gjorde du sist du lyckades sluta då? Gör samma nu som du gjorde då.

• Anonym (NA möte)

Gick på möten ...ville leva ...men nu känns allt bara svart ..för nu har man också  skuldkännslor att man misslyckat en gång!

• Anonym (j)
    Anonym (NA möte) skrev 2013-12-06 17:13:22 följande:
    Gick på möten ...ville leva ...men nu känns allt bara svart ..för nu har man också  skuldkännslor att man misslyckat en gång!
    Då tycker jag att du ska kontakta vården. Du kanske behöver läggas in en tid. Prata med din läkare, som du antagligen har eftersom du får Sobril utskrivet.
  • Anonym (NA möte)

Åh men jag har ljugit för min läkare att jag har inget missbruk längre..och chefen igen det var jobbet som betalade behandlingshemmet ..nej jag skämms för mycket att be om hjälp igen..

• Anonym (j)
    Anonym (NA möte) skrev 2013-12-06 17:24:23 följande:
    Åh men jag har ljugit för min läkare att jag har inget missbruk längre..och chefen igen det var jobbet som betalade behandlingshemmet ..nej jag skämms för mycket att be om hjälp igen..
    Man ska inte skämmas, människor som skäms och inte skaffar hjälp förrän i absolut sista stund går ofta under. Sök hjälp nu innan det är försent.
  • frappa
    Anonym (mino) skrev 2013-12-06 16:49:07 följande:
    har du inte viljan kommer du ingen vart. tar själv tramadol fast mot smärtan. det fanns en tid jag hade enormt sug och började bli beroende av de. lagt av med de under den tiden och tar i väldigt små doser nu för att inte fastna för de igen.

Storleken på din dos av tramadol är inte det som gör dig beroende.

Utan faktumet att man tar det under en längre tid som gör dig beroende.

Men såklart tar man stor dos OCH under lång tid, så blir beroende svårare att avsluta.
    Finns flera sätt att undvika beroende, och det är att ha uppehåll ofta.

Låt oss säga du tar tramadol under 5 dagar, för sen ha 2-3 dagar utan.

Så kommer det bli svårt att få ett beroende.

Eller kör du 4 veckor tramadol och sen en utan.

Eller varianter av detta.

Finns tom en del som tar heroin så, där de tar en dos.

Sen har de 72h till nästa, då blir man itne heller fysiskt beroende.

Samma gäller på tramadol.

• Anonym (mino)
    frappa skrev 2013-12-06 17:42:59 följande:

Storleken på din dos av tramadol är inte det som gör dig beroende.

Utan faktumet att man tar det under en längre tid som gör dig beroende.

Men såklart tar man stor dos OCH under lång tid, så blir beroende svårare att avsluta.
    Finns flera sätt att undvika beroende, och det är att ha uppehåll ofta.

Låt oss säga du tar tramadol under 5 dagar, för sen ha 2-3 dagar utan.

Så kommer det bli svårt att få ett beroende.

Eller kör du 4 veckor tramadol och sen en utan.

Eller varianter av detta.

Finns tom en del som tar heroin så, där de tar en dos.

Sen har de 72h till nästa, då blir man itne heller fysiskt beroende.

Samma gäller på tramadol.

Ja, men som sagt, känner att om jag trappar ner med mängden och inte lika ofta så länner jag inte suget efter det. :)
Svar på tråden Hatar mig!! Hatar Droger!!