• Marr33e

Dåliga matvanor.

Snacka om krock! jag behöver äta.Ordentlig mat, middag.
    Jag saknar att laga mat till mig själv, äta vad jag vill och hur jag vill
    jag mår inte speciellt bra om jag inte får någon mat i magen, blir lätt trött och går o små äter jämt.
    Jag har lyckats gå upp mycket i vikt på senaste tid och är inte nöjd med min kropp just nu
    jag va smal förut, och kunde knapra på vad jag ville utan att tänka på vikten.

Nu måste jag tänka på min vikt och det känns inte bra, kläderna är för små och behöver nya
    jag har sagt upp min lägenhet nyligen och flyttat in till en annan familj.
    Den familjen har andra matvanor än mig, föräldrarna jobbar helvecka och heltid
    de har inte tid att laga någon middag/kvällsmat när de kommer hem, oftast är det för sent
    de åker tidigt på morgonen, under dagen är jag hemma själv tillsammans med syskonen som bor här.
    De klarar av att laga mat men är väldigt lata när de kommer till de, oftast är det jag som får laga mat under dagen
    dock får man tänka annorlunda kring maten här, det ska va enkelt och inte för svårt det ska gå snabbt.

Rotar man omkring i skafferit hittar man oftast, äckligt pulvermos (är van vid potatis), kakor, godis, m.m.
    om man kikar in i kylskåpet kan det oftast va tomt. Vi har tre pojkar hemma plus mig som kvinna, pojkar äter ofta
    och framför allt mycket, maten tar slut fort. Oftast går man hungrig, jag är som sagt van vid middag en gång
    per dag framför allt laga typ kotlette eller liknande alltså mat. De bjuds mer på bullar,kakor och godis här än mat.
    Ibland äter de frukt. Men ytterst sällan, jag känner att min matvana krockar med deras. 
    Jag avskyr att gå omkring hungrig, rotar där efter mat  ofta, lyckats gå upp massor i vikt.

Jag tror de inte ens vet vad avokado är för något haha, de är inte världens nyttigaste människor i stort sett.
    Snabbt o enkelt, det är dyrt att ha 4 ungar hemma maten går åt fort. Vi handlar ofta. Maten försvinner ändå.
    Om vi lagar mat åt alla går ingen och rotar omkring efter mat. Men saknar mätthetskänslan 
    har ingen lust att små äta mer, behöver mat för att orka. Ja, hur skulle ni ha gjort om ni va i min situation.?
    OBS! Nej, de är inga dåliga människor jag vill bara förbättra deras matvanor.
    Mindre kakor och mer mat, mer grönt. Ja. Se dem inte som dåliga personer för övrigt är dem gulliga. 

• Svar på tråden Dåliga matvanor.
  • Marr33e
    Solstråle00001 skrev 2013-12-05 19:03:16 följande:
    Betalar du för att bo där eller är du typ nanny? Hur gammal är du? Kan du inte laga mat åt dig själv?
    När vi åker och handlar betalar jag ibland. Ålder behöver du inte veta, jo det kan jag men vi har inte alltid mat hemma. Om jag va en nanny hade det fan stått. Läs!
  • MiniMatrix
    Marr33e skrev 2013-12-05 20:56:52 följande:
    När vi åker och handlar betalar jag ibland. Ålder behöver du inte veta, jo det kan jag men vi har inte alltid mat hemma. Om jag va en nanny hade det fan stått. Läs!
    Jävligt trevligt svar hörru. Lycka till med allt.
  • Solstråle00001
    Marr33e skrev 2013-12-05 20:56:52 följande:
    Försökte bara förstå dig! Men om du inte kan svara på frågor så kan ingen hjälpa dig! Så skyll dig själv!!!
  • Socialarbetare

Jag förstår inte riktigt.... Du är alltså en vuxen kvinna som bor inneboende hos en barnfamilj som du vill laga bättre mat till? Samtidigt som du går hungrig runt och rotar i skåpen? Barnen är också hungriga för föräldrarna arbetar långa dagar? Vad är din funktion? Ta ansvar för endast dig själv eller även resten? Vad hindrar dig och köpa nyttig mat att laga?

Svar på tråden Dåliga matvanor.