• Jinx

Julfest klänning för päron figur?

Söker som bäst en jul fest klänning tills den 13.12. Men vet inte riktigt vad som sku passa mig som har päron figur.
    Ska såna ha utan axelband? Med axelband?

Finns de någon sida med ursnygga julfest klänningar för feminina former? =)¨¨

• Svar på tråden Julfest klänning för päron figur?
  • RosaGrisen

Jag har för mig att man ska ha axelbandslöst som päronformade för att framhäva axelpartiet och få det att se lika brett ut som höfterna. Är själv lite åt päsonhållet och älskar A-formade kjolar :)

• Konnässören
    Jinx skrev 2013-12-05 13:41:50 följande:

Söker som bäst en jul fest klänning tills den 13.12. Men vet inte riktigt vad som sku passa mig som har päron figur.
    Ska såna ha utan axelband? Med axelband?

Finns de någon sida med ursnygga julfest klänningar för feminina former? =)¨¨

För att balansera ut höfterna mot axlarna borde du kunna ha en off-shoulderklänning - Det ger illusion av bredare axlar. Eller 3/4-ärm, fungerar bra också. Ta en klänning som visar ditt smalaste parti - midjan - och med en kjol som inte sitter åt som ett fodral.
  • sozkin

Jag har päronfigur och har jag klänning så vill jag att den ska framhäva midjan, antingen med ett skärp eller att klänningen är skuren så. Sen ska den gärna vara lite lagom eller mycket lös nertill.

• sozkin

Axelbanden vet jag inte vad som är "korrekt" för vår kroppsform..

• Mamori

En sån här typ kanske? Fast lite mer passande färger för jul. Jag har en sån figur och den här typen av klänningar sitter jättefint på mig.
  • RosaGrisen

Precis den typen av klänningar som jag älskar och alla säger att jg passar bra i!

Mamori skrev 2013-12-05 15:23:03 följande:
    En sån här typ kanske? Fast lite mer passande färger för jul. Jag har en sån figur och den här typen av klänningar sitter jättefint på mig.

• Jinx
    Mamori skrev 2013-12-05 15:23:03 följande:

jag har nog tittat på en A-figurs klänning men har aldrig tänkt att de sku passa mig som päronfigur.
    Hade förra julen en julfest klänning som jag köpte från H&M som var figurssydd men tyget täjde nog lite. Den var nog helt snygg men har väldigt små axlar, smal midja och breda höfter så kanske en A figur sku vara nästa?
  • Jinx
    RosaGrisen skrev 2013-12-05 15:04:19 följande:
    Jag har för mig att man ska ha axelbandslöst som päronformade för att framhäva axelpartiet och få det att se lika brett ut som höfterna. Är själv lite åt päsonhållet och älskar A-formade kjolar :)
    någonstans hade jag läst att dom tjejer som har päronfigur/timglas ska ha sjöjungfru klänningar. Hade lite liknande sådan förra året från h&m men skulle vilja framhäva min midja mera =)
    Vi tjejer med denna figurtycker jag nog är som vackrast, fast jag brukar ha problem att t.ex. hitta byxor.
Svar på tråden Julfest klänning för päron figur?