• blicki

Min älskade katt blev sjuk

Mår så dåligt efter att ha förlorat min fina vän. Känns som att jag går sönder av saknaden och smärtan i hjärtat. Ingen som tassar efter mej mer här hemma och ingen som lägger sej bredvid mej på soffan. Kommer denna smärta av saknad någonsinn gå över?

• Svar på tråden Min älskade katt blev sjuk
  • Philippa

Ja, den går över......

• Solrosens

Saknaden är enorm och den varar länge, länge. Många underbara minnen finns överallt kring dig. Förlorade min hund i juni i år. Också plötsligt, han blev bara sjuk och ville inte äta längre börja kräka och de långa promenaderna han så älskade ville han inte gå längre. Veterinärerna kunde inget göra. Hemsk, hemsk tid. Saknar honom än och gråter fortfarande :(

• Allinrep

Har inte varit i din situation än men med tre katter hemma är jag rädd för den dagen det kommer hända.. Kan inte föreställa mig hur hemskt det måste vara :(

• blicki

Ja denna dagen va alltid så långt borta och plötsligt gick allt så snabbt. Det känns som om jag inte ens hann ta farväl ordentligt.
    Philippa: har du en sådan katt som på bilden? Helig Birma?

• Philippa
    blicki skrev 2013-12-05 13:55:09 följande:
    Ja denna dagen va alltid så långt borta och plötsligt gick allt så snabbt. Det känns som om jag inte ens hann ta farväl ordentligt.
    Philippa: har du en sådan katt som på bilden? Helig Birma?

Japp, en underbar birmahona har jag
  • Linastrumpan

Jag vet precis hur det känns. För två veckor sedan blev våran älskade katt svårt sjuk och det enda som fanns att göra var att avliva henne 15år samvaro tog slut på några sekunder och en liten bit av mitt och mina barns hjärtan slocknade för gott. Men det blir bättre så småningom, man får tänka på all den tid man fick tillsammans och vara tacksam för det.

• blicki

Min katthane var också en birma, helt underbar på alla sätt och vis.
    Linastrumpan, tråkigt att höra! Känns det lite lättare nu efter 2 veckor?

• taquine

Lider med dig , vet hur hemskt det är att förlora sin katt. Hade en brittisk korthår som var "one of a kind" som vi fick avliva pga hjärtfel , tog lång lång tid innan jag kom över honom.

Jag älskar att du älskar mig som jag älskar mig
  • Linastrumpan

Ja lite lättare känns det. Både för mig och barnen men visst finns det stunder då hjärtat snörps åt och ögonen svämmar över med tårar. Men så får det vara. Då gråter vi en skvätt tillsammans så lättar det lite.

Svar på tråden Min älskade katt blev sjuk