• josefine bornstrom

p-stav, uteblven mens å illamående

som överskriften lyder.
    jag har p-stav sen ca ett år tillbaka. har även haft tre stycken innan men senaste tog jag ur för ungefär 2 år sen. den jag har nu har funkat jätte bra. har haft mens regelbundet, å då menar jag att jag haft mens ca 2-3 veckor sen ingen mens i en månad sen e den tillbaka i 2-3 veckor osv. ganska lång mensperiod alltså. men nu så har jag inte fått någon mes på snart 3 månader och börjar bli lite fundersam. sen ca 1,5 månad tillbaka har jag haft ett extremt illamående. påminner väldigt tydligt om illamåendet jag hade när jag väntade vår son som idag är 1 år och 4 månader. känner tydligt igen illamåendet.
    har googlat en hel del och vet att biverkningarna kan vara bla utebliven mens å illamående. men de tidigare stavarna jag haft insatta har inte alls gett såna här biverkningar. hade mens ca 1-2 dagar i månaden å inget illamående alls.
    har inget gravtest hemma men testade med ett ägglossningstest då jag läst att de kan visa positivt om jag är gravid. men det visade negativt.
    illamåendet håller på å tar över mig helt. vssa dagar finsn ingen ork till nått pga illamåendet å just så va de under min graviditet också, vart sängliggandes under de sista 6 månaderna ca. sista månaden var jag uppe mer dock.

har du någon ide?
    kan det vara så att jag är gravid trots p-stav? utomkvedshavandeskap?
    vill ju inte att ett ev foster ska ta skada av staven och vill ju kunna må bra.

mvh josefine

Svar på tråden p-stav, uteblven mens å illamående