• konami

Missfall efter missfall

Jag fick veta i v 10+ 2 att jag hade en ofostlig grav som hade slutat växa i v 7. Jag och min man var så ledsna. Vi har åkt in och ut efter mf hade jätte blödningar månaden efter mf blöder i ca fem veckor och sedan efter många om och men fick vi ytterligare ett plus i förra veckan. Och i går började jag blöda igen. Nu är det andra mf för oss . Vi har två barn sedan innan men vi skulle vilja ha ett till. Här vi bor så får man hjälp efter tredje mf men vad får vi för hjälp ? Är det någon som vet det ? Så vi är berädda om det händer igen.

• Svar på tråden Missfall efter missfall
  • snartsnart

Trist att höra. Jag fick två missfall efter varandra men vid tredje försöker gick det bra, har en två månader gammal son. Får man missfall tre gånger på raken så vet jag att vissa får ett preparat som heter crinone. Preparatet gör så att kroppen inte stöter ut fostret. Ofta vid missfall tror ju kroppen att det är nån bakterie och stöter ut ett friskt foster, preparatet förhindrar detta. Sen sker fler undersökningar under hela början av graviditeten.

• snartsnart

Ett tips är att nu, vid tredje försöket, hitta en gynekolog (privat) som undersöker dig varje vecka från att du plussar. Jag kände att det gav otroligt mycket stöd och en trygghet att veta att jag kunde ringa honom vid minsta oro. Fick dessutom blödningar de första 9 veckorna... Stressade mindre tack vare honom.

• konami

Tack för ditt svar :) . Jag har en privat gynekolog. Men jag har inte hunnit ringa men nu vet jag att jag ska ringa direkt :) till honom . Grattis till din son :)

• umm abdilleh

Har du kollat om du har dvitamin eller järnbrist. Detta kan oxå påverka när man är gravid

• LillaMiraklet

Jag beklagar dina missfall vad tråkigt, själv har jag fått 2 missfall också ett mf och ett MA i v.7 båda, det är så mycket som händer i början på en graviditet så mycket som kan gå fel och 2 missfall är inget konstigt att man kan får, även om det är en stor sorg förståss...se det positiva du har 2 barn sedan tidigare och verkar ha lätt för att bli gravid, så det borde bara vara en tidsfråga innan du blir det igen och det går hela vägen.

• konami

Tack för era svar :) jag hoppas på att kunna köra på så fort som möjligt :)

Svar på tråden Missfall efter missfall