Fragmin INNAN bekräftad graviditet?
Hej!
Jag får immunbalanserande fertilitetsbehandling med Prednisolone och Intralipid. Vi har sk. "impregnation failure", där jag och läkaren misstänker att ägget blir befruktat men sen av okänt anledning inte fäster. Istället får jag ont i kroppen som vid influensa. Jag har aldrig plussat.
Jag får också blodförtunnande, eftersom risken att få små blodproppar i livmodern ökar om man har bekräftade immunologiska problem. Jag får en låg dos Trombyl samt sprutor med Fragmin.
Nu till min fråga? Det känns så svårt, gör så ont och jag får så enormt stor blåmärken över hela magen av Fragminsprutorna... Är det någon som vet hur viktigt det är att ta Fragmin INNAN bekräftad graviditet??
Jag tar mer än gärna Fragmin under graviditet för säkerhetsskull - men att ta det sista cykelveckan varje månad med "sänghalmsförsök" känns jättejobbigt. Vet inte riktigt varför, men det spär verkligen på sorgen över barnlösheten och än så länge har det hjälpt.
Någon som vet om man istället kan öka Trombyl, börja med den tidigare etc? Och starta med Fragmin först vid ett ev. plus. Eller kastar jag bort mina ev. chanser om jag struntar i sprutan?