• LinneaJosie

Knodden behöver tillmatas men skyr flaskan som pesten.

Ja, knodd blir fem månader om en vecka och behöver tillmatas pga långvarigt tapp på alla kurvor. Han tillmatades fram till ca 2 månader, och det gick bra, men nu vrålar han så fort han ser flaskan. För några veckor sen gick det att lirka i honom, men nu går det sämre och sämre och nu går det inte alls. Tips någon?

• Svar på tråden Knodden behöver tillmatas men skyr flaskan som pesten.
  • pigglet

Nästan lustigt - oftast är det ju så att de börjar vägra bröstet om de får äta från flaska. Glad

Förstår att det är frustrerande. Men vid 5 månader är det vanlgit att det strular med maten igen. Bebisen börjar vara så medveten om omgivningen och kommer inte till ro på samma sätt längre.
    Jag har nog inget knep som du inte redan testat. Ge flaskan när han fortfarande små-sover? Stänga in er i ett tyst, mörkt rum? Eller tvärt om - ge flaskan vid matbordet typ, där han kan sitta upp och hålla koll på vad som händer samtidigt? Prova ge ur pipmugg?

• Cox Orange

Mitt barn vägrade, då satte jag på en amningsnapp på flaskan (aaltså ovanpå nappen) och det gick plötsligt alldeles utmärkt. 

Svar på tråden Knodden behöver tillmatas men skyr flaskan som pesten.