1 åring vaken halva nätterna
Jag har en dotter som precis har fyllt 1 år, hon har alltid varit lite svår vid läggningen på kvällarna men nu har hon under två veckors tid varit vaken till midnatt och ibland längre. Nu börjar jag undra vad vi gör för fel och hur vi kan göra annorlunda. Oftast ser en dag ut såhär: Vaknar ca05-06 somnar om i min säng (hon sover i eget rum) Vaknar för morgonen ca 08 äter frukost direkt Blir trött igen vid 10 sover ca 1-2 timmar Vaknar för lunch Går till ÖF eller träffar en vän till mig några timmar Somnar ca 16-17 och sover nästan alltid en timme Äter middag 18 Leker i hennes rum eller i vardagsrummet till ca 20 då får hon välling i soffan vi släcker ner och "gör kväll" Förut har hon efter det kunnat somna med någon av oss i vår säng för att sedan lyftas över till sin säng, men inte nu längre. Problemet jag själv ser är att hon sover för sent på eftermiddagen men de gånger jag har försökt styra hennes dagsömn så somnar hon ca 18 för att sedan vakna igen efter 2 timmar och vara pigg halva natten. Känns som att vi har provat allt, bara låta henne sova en gång på dagen, låta henne sova när hon vill, lägga tidigare, lägga senare. Nu är det snart tre veckor sedan jag och sambon ens fick en timme för oss själva innan vi är så trötta att vi stupar i säng. Någon som har tips på vad vi kan göra?