• Mellanmjölkens land

Vart skulle ni åka med en 2åring och en 4,5åring?

Vart skulle ni åka med en 2åring och en 4,5åring?

Jag hatar november och skulle så gärna åka bort hela den månaden varje år. Så blir det tyvärr inte men jag vill gärna ha nått att drömma om. I år blev det bevisligen ingen resa och jag tvärvägrar en längre resa med en 13månaders (när vi flög med dottern vid 13 mån tillbringade vi halva resan med att dra fram henne från under stolarna...) så det är november 2015 som gäller.

Ska man sikta på ett större hotell med barnklubb till dottern och där det finns lekplats och barnpooler? Eller är det bättre med ett lite mindre men mer familjärt hotell (självklart även det med barnpool)?

Vi var på ett Sunwing Resort med dottern som då var 20 mån förra året. Väldigt bekvämt (vi valde Happy Baby så alla småbarnsgrejer fanns) men även väldigt anonymt och tråkigt.

• Svar på tråden Vart skulle ni åka med en 2åring och en 4,5åring?
  • Dixie

Hur lång flygresa kan ni tänka er? för jag skulle rekommendera Florida - lätt att resa med barn i USA och finns ju mycket att se och göra!

• Mellanmjölkens land

Vi har ju ingen aning om hur barnen kommer kunna hantera längre flygresor då men antagligen kan vi tänka oss rätt långa resor så länge det är nattflyg.

Vi hade tänkt vänta med USA tills bebisen fyllt 4 så att vi slipper bråka med en bakåtvänd bilstol. Det lär ju bli en del bilåkande där...

• Kina79

Jag hade åkt till Thailand. Men till nån ö, typ Koh Lanta, där de inte har några stora hotellkomplex utan små boenden med bungalows.
    Nära till stranden och pool inne på resorten.

Vi tillbringade 5 veckor där vintern 2004/2005 och 7 1/2 veckor vintern 2006/2007. Första gången reste vi runt en del, Bangkok, Hua Hin, Koh Chang.
    Andra gången mestadels på Koh Lanta (5 1/2 veckor) och lite i Hua Hin.

• Alexi

Jag är en rätt trygghetsknarkande person som vill ha det enkelt och skönt när man reser med småbarn så jag tyckte sunwing resort på Kanarieöarna var helt underbart. Vi var där förra vintern när barnen var 2 och 4 år.

• Dixie
    Mellanmjölkens land skrev 2013-12-01 18:30:07 följande:
    Vi har ju ingen aning om hur barnen kommer kunna hantera längre flygresor då men antagligen kan vi tänka oss rätt långa resor så länge det är nattflyg. Vi hade tänkt vänta med USA tills bebisen fyllt 4 så att vi slipper bråka med en bakåtvänd bilstol. Det lär ju bli en del bilåkande där...

Fast om bilstolen är enda bekymret är det ju lätt att lösa, vi tar alltid med egen bilstol!
  • Mellanmjölkens land

Första gången vi flög hem från svärföräldrarna lyckades de slarva bort vårt babyskydd på Arlanda. Då stod vi där, mitt i natten (flyget var 4-5h sent), och funderade på hur vi skulle ta oss hem. Som tur var lyckades de slarva fram babyskyddet igen men sen dess är vi lite nervösa för att flyga med bilstolar om vi inte får ta med dem ombord. 

Svar på tråden Vart skulle ni åka med en 2åring och en 4,5åring?