• Anonym (orkeslös)

skilsmässa

Jag orkar inte mer nu. Jag har insett att jag blivit psykiskt misshandlad i flera år. Han har stämt mej mot vårdnaden ( jag tog ett återfall på smärtstillande ) TR nu 16e april. Barnen är 3,5 år och 1,7 år..
    Jag o maken pratar inte utan ombud..
    Jag är så rädd att förlora barnen..
    hjälp

• Svar på tråden skilsmässa
  • Anonym (Y)

Barnen har rätt till er båda. Varför har han stämt dig? Får han inte ha barnen?

• Anonym (A)

April är ju långt fram så se till att komma på fötter och låt ungarna ha umgänge med sin andra förälder

• Anonym (orkeslös)

barnens far bor i Skåne tf och vi bor i Norrland. Jag kan inte bara lämna över barnen som aldrig har varit ifrån mej. Han får komma hit och umgås med barnen, men det är förstås inte ekonomskt och geografiskt enkelt. Vårt gemensamma hem är utomlands..

Han uttryckligen Hatar mej och har sagt mycket elakt. Men det är förståss bara min upplevelse.

• ZsaZsa

Varför skulle du förlora barnen? Det krävs extrema situationer för att barnen inte ska ens få träffa en förälder. Om du motar den rädslan lite åt sidan och tänker på vad som vore bäst för barnen och vad som skulle kunna fungera, vad skulle det i så fall vara enligt dig?

• Anonym (A)

Ja smäller du ihop armarna och säger han får komma hit och fixa det då förstår jag din oro för det ligger lika mycket på dog att se till att göra det möjligt, att ni hatar varandra får ni lägga åt sidan och fokusera på det viktiga här dvs era barn

Anonym (orkeslös) skrev 2013-12-01 11:33:56 följande:
    barnens far bor i Skåne tf och vi bor i Norrland. Jag kan inte bara lämna över barnen som aldrig har varit ifrån mej. Han får komma hit och umgås med barnen, men det är förstås inte ekonomskt och geografiskt enkelt. Vårt gemensamma hem är utomlands.. Han uttryckligen Hatar mej och har sagt mycket elakt. Men det är förståss bara min upplevelse.

• Anonym (orkeslös)

min make är EXTREMT vältalig, och driver igenom det mesta..och eftersom han i stämningen antydde mycket på mej som förälder OCH som männinska..

och mycket annat också..

Jag känner mej väldigt dålig och rädd nu..Jag är inte särkilt hemma där i TR..

• Anonym (A)
    Anonym (orkeslös) skrev 2013-12-01 12:59:47 följande:
    min make är EXTREMT vältalig, och driver igenom det mesta..och eftersom han i stämningen antydde mycket på mej som förälder OCH som männinska.. och mycket annat också.. Jag känner mej väldigt dålig och rädd nu..Jag är inte särkilt hemma där i TR..

Ja men bara för han antytt en massa så ligger bevisningen på han med, har han bevis på allt han antytt? Tr är inte dumma i huvudet vilket många här verkar tro men de kan se igenom en människa, fokusera på barnen och det som blir bäst för dem, återfall i missbruk då kanske han på allvarligt är oroad för era barn när de är hos dig
  • Anonym (orkeslös)

jo, han är nog orolig. Det var ett återfall på nästan 5år Jag har tagit massor med hjälp i detta och lämnar prover sedan det hände. Jag har även adhd..Räcker sådana svagheter för att bli av med vårdnaden? Maken yrkar på ensam vårdnad bl.a för min diagnos och att jag inte kan ge barnen ekonomisk trygghet. Jag kommer aldrig att kunna ta hand om mej själv enligt honom..

Jag har även sagt till honom sedan barnen föddes att jag tycker han är alldeles för hård i sin fostran..NU säjer han att det är JAG som tom tagit till handgripligheter..

• Anonym (orkeslös)

jo, han är nog orolig. Det var ett återfall på nästan 5år Jag har tagit massor med hjälp i detta och lämnar prover sedan det hände. Jag har även adhd..Räcker sådana svagheter för att bli av med vårdnaden? Maken yrkar på ensam vårdnad bl.a för min diagnos och att jag inte kan ge barnen ekonomisk trygghet. Jag kommer aldrig att kunna ta hand om mej själv enligt honom..

Jag har även sagt till honom sedan barnen föddes att jag tycker han är alldeles för hård i sin fostran..NU säjer han att det är JAG som tom tagit till handgripligheter..

Svar på tråden skilsmässa