• MelaB82

4 månaders med sömnproblem-hjälp!

Hej!

Vi har en 20 veckors bebis som den senaste månaden har vaknat runt kl.2, pigg och glad, och vill vara vaken i några timmar. Vad kan man göra åt det och bör man gör nåt åt det eller låta henne hållas?
    Sen så sover hon väldigt dåligt under dagarna, nån halvtimme åt gången ca 3ggr/dag. Det känns som det är alldeles för lite. Jag försöker få henne att somna om men det brukar vara omöjligt. Det är dessutom svårt att få henne att somna dagtid. Vad kan man göra åt det?

Väldigt tacksam för alla tips!

• Svar på tråden 4 månaders med sömnproblem-hjälp!
  • Sophie13

Hej, är i samma sits. Varit så sen min föddes mer el mindre. Nu är hon 6 månader.. Antar att det bara är att stå ut ifall du provar lika mycket som jag dagtid. Med provar menar jag barnvagnspromenader, tid i selen etc. Min vaknar ofta 6-8 ggr per natt, varit så i flera månader så har tyvärr inga tips.

• Natulcien

Man får köra på det som funkar bäst. När vår son var i samma ålder så sov han också bara 30 minuter åt gången på dagtid, och bara i rullande vagn eller i min famn när jag ammade. Han sov 3-4 gånger om dagen á 30 min. Men det räckte för honom.

Sen sov han, i och för sig, väldigt bra på natten istället.

Och om vår son någon gång har vaknat mitt i natten så har vi bara låtit det vara mörkt och tyst. Vi har aldrig klivit upp (förutom en enda gång när han var 1 månad och hade magknip), utan bara legat bredvid tills han somnat om, oavsett hur lång tid det har tagit.

Svar på tråden 4 månaders med sömnproblem-hjälp!