• Pim

    Tips på klassiska, svenska böcker till 3- och 5-åringar

    Vi bor inte i Sverige och jag skulle vilja beställa en omgång böcker för att utöka vår bokhylla. Söker tips på svenska, klassiska "måste ha"-böcker för 3- till 5-åringar.

    Gärna som passar både 3-åringen och 5-åringen då vi 9 gånger av 10 läser tillsammans. Pettssonböckerna är vad 3-åringen klarar av som mest. Finns det mer text eller färre bilder så drar han eller börjar leva rövare för att vi ska sluta läsa.

  • Svar på tråden Tips på klassiska, svenska böcker till 3- och 5-åringar
  • sötare

    Vissa av astrid lindgren finns ju som bildböcker .. varför inte ta å kolla in på adlibris för att få lite tips de har ju delat in i ålder

  • 2013

    Mamma Mu-böckerna
    Gunilla Hanssons Max och Mia-böcker
    Alla böcker om Plupp
    Alfons Åberg-serien

  • moohl

    Historien om någon. Det är en riktigt bra bok! Och så alla Alfons Åberg-böckerna.

  • Pim

    Tack alla fina :) 

    Har suttit och kollat Adlibris och Bokia sista halvtimmen. Så mycket bra!!!

  • sötare
    Pim skrev 2013-12-02 00:12:25 följande:
    Tack alla fina :) 

    Har suttit och kollat Adlibris och Bokia sista halvtimmen. Så mycket bra!!!
    Visst finns det. Jag kan i bland bli lite frustrerad över alla böcker jag vill köpa :) 
  • Pim
    sötare skrev 2013-12-02 08:56:50 följande:
    Visst finns det. Jag kan i bland bli lite frustrerad över alla böcker jag vill köpa :) 
    Och att allt är så himla dyrt... :/ Jag borde egentligen försöka boka in mig på en loppis nästa gång jag är i Sverige och köpa allt jag kan komma över där! Här är böcker så himla mycket billigare.

    Böckerna av Elsa Beskow (Sagoskatten, triologi som kostar över 200kr per bok) har jag fastnat lite för. Är de bra? Har någon erfarenhet av dem och om de är värda priset?
  • sötare
    Pim skrev 2013-12-02 10:11:35 följande:
    Och att allt är så himla dyrt... :/ Jag borde egentligen försöka boka in mig på en loppis nästa gång jag är i Sverige och köpa allt jag kan komma över där! Här är böcker så himla mycket billigare.

    Böckerna av Elsa Beskow (Sagoskatten, triologi som kostar över 200kr per bok) har jag fastnat lite för. Är de bra? Har någon erfarenhet av dem och om de är värda priset?
    Elsa Beskow är ju lite av klassiker och kan ju vara i skrivstil lite gamalmodigt men jag som personligen älskar sagor i alla olika former gillar dem :) 
    Jo tack de är alldelles för dyra... försök även att hålla koll på bokreor som det brukar vara ganska ofta av här i sverige.  Kom i håg min syster köpte Anne på grönkulla serien för en väldigt billig summa till mig när hon var i usa. 
Svar på tråden Tips på klassiska, svenska böcker till 3- och 5-åringar