hur orka i längden??
Hej, jag har en rätt öppen fråga till er i situationer liknande min. Jag och mitt barns far har tvistat i omgångar i 6-7 år. Vårdnadstvister, misshandel, soc har gjort flertalet utredningar gällande oro att barnet varit utsatt av pappan för div, etc etc. Inte mycket vila, direkt. Jag har idag en härlig och positiv tillvaro i det liv jag valt, men lever med oro kring när nästa vända med problem skall komma. Känner mig orolig för vad som ska komma i posten varje dag, tex. Och nu tycks vi snart vara inne i en ny tvist. Suck, vad ledsamt...! Jag är en positiv och stark person men just nu känns det dystert. Och utsikten att behöva tampas med återkommande problem av dessa slag i ett 10-tal år till, tills barnet är stort, känns... Blä minst sagt.
Så, har ni några kloka och konstruktiva förslag på hur man kan hitta ork i detta? Alltså långsiktigt? Jag är rätt bra på det i vanliga fall men behöver nog lite pepp och råd. Och snälla, skriv inte förhandla och ge med dig hellre än gå till rätten. Det funkar inte.