• Olli72

Tok lite pengar kvar, Vart eller får jag hjälp???

Hej . Jag har en fråga som jag hoppas någon eller några kan svara på, Nu är det så här att jag har fått lite svårt med pengar just nu, jag har när jag betalat mina räkningar kvar ca 3000kr till mat, kläder, hygien mm . kvar. och jag är en förälder och jag har en son på 17år. Är det så att vi kan söka försörjnings stöd eller hur har jag för mkt pengar kvar enligt dom, enligt mig har vi det inte. Men hur räknar det ut det då?
    Är mkt tacksam över era svar, behöver verkligen hjälp, detta är mkt tråkigt sits man hamnat i och jag vet att det är många med mig som är där och jag lider med er.
    Tack på förhand. Ollie.

• Svar på tråden Tok lite pengar kvar, Vart eller får jag hjälp???
  • Lady Paraplyh

Du kan alltid prova. De räknar efter en norm, normen för en ensamstående UTAN barn är hyran+ 3840 kronor. Då jag skriven hyran är det alltså bara hyran, inte övriga räkningar. Har du ett barn är normen såklart högre.

• Olli72
    Lady Paraplyh skrev 2013-11-28 03:22:32 följande:
    Du kan alltid prova. De räknar efter en norm, normen för en ensamstående UTAN barn är hyran+ 3840 kronor. Då jag skriven hyran är det alltså bara hyran, inte övriga räkningar. Har du ett barn är normen såklart högre.

Ok, tack så länge, hoppas fler skriver, eller vet du kanske mer, Jag har som sagt en hyra på 7700kr en tvåa. Min son är en tonåring som sagt 17år, jag har vanliga räkningar, men inga lån, inga skulder,, inga krediter. Så inga såna tok saker, utan vanliga räkningar. Har du en aning om hur mkt det blir då, dessutom tjänar jag ca 175.000kr om året. ganska så lite jag vet och sen har jag bostads bidrag med 2200kr. Så om du eller någon annan vet så snälla hjälp mig med hur mkt eller om det blir något alls till oss, jag har ett husdjur också men de räknas nog tyvärr inte in kan jag tänka mig. Och hur många månader tillbaka kollar de inkomsten, som jag förstår att de ska och måste göra. Mkt tacksam för era svar.
    Ollie.
  • Lady Paraplyh
    Olli72 skrev 2013-11-28 03:51:49 följande:
    Ok, tack så länge, hoppas fler skriver, eller vet du kanske mer, Jag har som sagt en hyra på 7700kr en tvåa. Min son är en tonåring som sagt 17år, jag har vanliga räkningar, men inga lån, inga skulder,, inga krediter. Så inga såna tok saker, utan vanliga räkningar. Har du en aning om hur mkt det blir då, dessutom tjänar jag ca 175.000kr om året. ganska så lite jag vet och sen har jag bostads bidrag med 2200kr. Så om du eller någon annan vet så snälla hjälp mig med hur mkt eller om det blir något alls till oss, jag har ett husdjur också men de räknas nog tyvärr inte in kan jag tänka mig. Och hur många månader tillbaka kollar de inkomsten, som jag förstår att de ska och måste göra. Mkt tacksam för era svar. Ollie.

Husdjuren räknas inte in, tyvärr. De kollar tre månader tillbaka, samt att du inte har några sparpengar. Resten av det du pratar om vet jag tyvärr inte.
  • Dr Mupp
    Olli72 skrev 2013-11-28 03:51:49 följande:

Ok, tack så länge, hoppas fler skriver, eller vet du kanske mer, Jag har som sagt en hyra på 7700kr en tvåa. Min son är en tonåring som sagt 17år, jag har vanliga räkningar, men inga lån, inga skulder,, inga krediter. Så inga såna tok saker, utan vanliga räkningar. Har du en aning om hur mkt det blir då, dessutom tjänar jag ca 175.000kr om året. ganska så lite jag vet och sen har jag bostads bidrag med 2200kr. Så om du eller någon annan vet så snälla hjälp mig med hur mkt eller om det blir något alls till oss, jag har ett husdjur också men de räknas nog tyvärr inte in kan jag tänka mig. Och hur många månader tillbaka kollar de inkomsten, som jag förstår att de ska och måste göra. Mkt tacksam för era svar.
    Ollie.
    Här kan du göra en provberäkning www.socialstyrelsen.se/hittarattmyndighet/socialbidrag/provberakning
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
Svar på tråden Tok lite pengar kvar, Vart eller får jag hjälp???