• Anonym (Frågande)

Vad handlar det om?

Gör en lång historia kort. Har själv haft flera längre heteroförhållanden men alltid känt att kärlek sitter i personen inte i könet. Har en manlig vän som nyligt separerat från ett längre heteroförhållande, en "macho" typ som totalt bröt ihop och behövde min hjälpoch stöd,. under den senaste tiden har vi kommit väldigt nära varandra och umgås ofta och han har till och från bott hos mig för han vill inte "vara själv" . Nu börjar jag nästan känna riktiga käsnlor för honom och jag vet fan inte ut eller in. Det luriga med honom är att han uttalat att homosex är så äckligt , jag skulle då aldrig ta nån på kuken osv, ( jasså hur kan han tycka det -har han provat?)det konstiga är att det känns ibland som ett spel för gallerian. Varför ger han långa blickar, ser nedstämd ut och vill ha långa kramar, ska brottas ( så att det är ett skäl att man tar på honom upplever jag), han sover i min säng (det börjde med att vi pratade länge om allt som hänt men nu känns det som det inte är skälet ), han reagerar och ska väldigt gärna veta vem jag ska äta middag med (av nyfikenhet säger han ) han säger inte nej till att man masserar honom(inget sexuellt och jag tycker det är intressant) mm mm  hmm?.Problemet för mig är att jag fattar ingenting , en fantastisk vänskap men tyvärr har jag nog mer känslor och det verkar som han vet om mina känslor för honom då även sagt det men varför "spelar" han på gränsen (som jag tycker ) är det ett spel ( och då är han en riktig skitstövel.- fast ärligt så upplever jag inte honom som en sån person) eller vågar han inte men innerst inne skulle vilja. Vad gör man?

Svar på tråden Vad handlar det om?