• Thessi

Pergotime med första och andra barnet, någon skillnad?

Har nu påbörjat syskonförsök till vår son och även om det var fem år sedan sist så fick jag tre omgångar pergotime utskrivet direkt efter vul. Behövde inte komma tillbaka för att kontrollera om och hur många ägg som bildats utan vi skulle ses efter tre månader om inget hände.
    Ni som har flera barn med hjälp av Pergotime. Har det gått lika snabbt/ lång tid att bli gravid alla gånger eller har det varit stor skillnad. Märker redan nu efter första omgången att min kropp reagerar rätt kraftigt på hormonerna.

• Svar på tråden Pergotime med första och andra barnet, någon skillnad?
  • choklaa

Hej är i sammasituation som du förutom att jag ej får pergotime utskrivet :(
    I den här skit kommunen får man bara vid försökt ett.

Hur har det gått för dig? Har du tagit alla dina tre kurer?

• Thessi

Oj vad tråkigt att man bara får vid första! Jag blev gravid på första kuren faktiskt! Är i v 8 nu och ska på vul om en dryg vecka så jag håller tummarna för att allt är bra.

Hoppas att det funkar ändå för dig! Kan du inte söka dig privat till en annan kommun eller det funkar inte? Jag går privat i en annan kommun...

• choklaa

Jag har ringt till när likande privata kliniker men de säger samma :( så hoppas jag kan få tag på någon som har kvar pergotime och som kan tänka sig sälja dom. Har lagt ut faktiskt här på familjeliv en förfrågan.

Svar på tråden Pergotime med första och andra barnet, någon skillnad?