• Anonym (Kort)

kortare kropp och större fötter av graviditet?

Jag har fått 1 strl större fötter och krympt på längden 2cm efter att jag fått barn. Fler som råkat ut för detta? Undrar hur jag kommer se ut om jag skaffar fler barn.. Jättefötter och en jättekort kropp..

• Svar på tråden kortare kropp och större fötter av graviditet?
  • Anonym (T)

Jag har krympt två centimeter!

• Anonym (Kort)

Där ser man!

• sextiotalist

En dryg halv storlek större fötter och större stuss (även om efter graviditeten vägde mindre än innan), men längden intakt.
    Men vikten är justerad sedan länge. nu är jag inom normalspannet och inte längre mager som en sticka

• BrödernaBus

Jag är oförändrad i längd, vikt och skostorlek men kroppsformen har förändrats - man är större, bredare och sladdrigare Skrattande

• malinstlm

Fötterna visste jag, men längden..? Måste hem och mäta mig. Borde då rimligen krymp en del efter fyra barn.

• Anonym (Hur)

Hur och varför krymper man? Fötterna kan jag förstå, men längden? Det måste ju betyda att ryggkotorna, dvs brosket/"gummit" mellan pelarna har tryckts ihop? Eller? Det kan väl inte vara så att själva benkotorna krossats som med osteoporosis? Eller att typ knäskålarna krasats sönder och tryckts ihop? Vad läskigt. Och konstigt. Och inte ok! Tänk den stackare som går igenom tio graviditeter...måste ju bli pygme efter de sista ungarna. Typ noll överkropp med skitlånga ben...fy fan.

• Kryztina

Jag fick 1-2 stl större fötter efter två täta graviditeter. Men sen efter ca ett halvår gick de tillbaka till den storlekenjag hade innan graviditeterna . Konstigt men sant! Jag har dock inte blivit kortare.

Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.
  • Anonym (Julimamma)

Kvinna 36 år gammal, inga sjukdomar (vad jag vet), var 166 cm i somras som även står i mitt ID kort. Nu efter graviditet är 162 cm!!! Har mätt mig på flera olika ställen, supermärkligt.. ska kolla ryggen för att utesluta skador på ryggkotor, är försäkrad iallafall Cool

Svar på tråden kortare kropp och större fötter av graviditet?