• beijer

sovande? är detta fel? rätt? hur gör ni? vad tycker ni? hjälp

Måste bara fråga och se hur andra tycker i gör. Jag har 4 barn en på 5 år 2,5 år 1,9 år och en bebis på 5 veckor.
    O 2,5 åringen innan bebisen kom så fick vi lite problem med henne att sov i sin säng då hon hade panik att sova i sin aäng. Så vi lät henne sova o våran säng. Dock har vi inte fått henne att sova i sin aäng igen. Så vi flyttade in hennes säng till vårat sovrum för tre dagar sen o hon delar med 1,9 år. Vi lyckas få henne sova i sin aäng jämte våran men hon har fortfarande panik men inte på samma sätt. Men nu så har även 1,9 år börjar skrika när vi ska lägga henne. Hon har panik och är livrädd. Vet inte varför. Så för att få henne lugn ovh trygg tog vi in hennes säng oxå. Oxh då kom även 5 åringen så hon fick ligga på madrass. Och bebis sovet mellan oss då hon är så förkyld. Alla barn skeiker efter mig och vill vara hos mig. Min fråga är nu. Är detta fel att ha gjort så här? Vi orksr inte heller hålla på och alla är så ledsna och alla sov såå gott i natt med ingen har vaknat eller något sånt o varit ledsen.

Ska man fortsätta ha d så här? Eller flyttar tillbaka alla sängar ? Hoppas någon vill svara

• Svar på tråden sovande? är detta fel? rätt? hur gör ni? vad tycker ni? hjälp
  • sandlilja

Om ni och alla barnen sover gott, var glad! Det kommer en dag då det blir bättre att nån flyttar igen men den dagen den sorgen. Det låter sunt att ni gör det som passar er familj.

Jag hade mina barn i barnsäng i sovrummet länge,

ingen av oss orkar gå upp på natten så det var praktiskt.

Det låter gulligt med alla barnen sovandes tryggt! Jag ser er framför mej som en stor tecknad kaninfamilj, sådär som i barnböcker, i erat lilla bo....

• beijer
    sandlilja skrev 2013-11-27 13:42:18 följande:

Om ni och alla barnen sover gott, var glad! Det kommer en dag då det blir bättre att nån flyttar igen men den dagen den sorgen. Det låter sunt att ni gör det som passar er familj.

Jag hade mina barn i barnsäng i sovrummet länge,

ingen av oss orkar gå upp på natten så det var praktiskt.

Det låter gulligt med alla barnen sovandes tryggt! Jag ser er framför mej som en stor tecknad kaninfamilj, sådär som i barnböcker, i erat lilla bo....

Aa man orkar inte hålla på hur länge som helst och springa med den ena eller den andra. Vi känner att om dem alla vill sova hos oss är d kanske bättre och ha d så här. Än att dem ska vara ledsna varje kväll natt för att gå lägga sig och sova ?

Men vet inte alls om d är rätt?
  • En blå giraff

Låter väl perfekt om alla i familjen kan sova! Dina barn är ju väldigt små och behöver den tryggheten som det ger att ligga nära er. Om det stör er eller barnens sömn att ligga tillsammans kanske ni får tänka om, men annars ser jag ingen anledning.

• beijer
    sandlilja skrev 2013-11-27 14:00:11 följande:

Om ni alla sover bäst så just nu så varför skulle det vara fel?

Alla sover bra. Ikväll somnade allihopa inom 10 min typ :) kör på d ett tag :)
  • beijer
    En blå giraff skrev 2013-11-27 15:11:17 följande:

Låter väl perfekt om alla i familjen kan sova! Dina barn är ju väldigt små och behöver den tryggheten som det ger att ligga nära er. Om det stör er eller barnens sömn att ligga tillsammans kanske ni får tänka om, men annars ser jag ingen anledning.

Aa vi alla sover bra än så länge :)
Svar på tråden sovande? är detta fel? rätt? hur gör ni? vad tycker ni? hjälp