JohBo skrev 2013-11-29 09:41:46 följande:
1. För pocket rekommenderar jag Fuzzibunz och bumgenius. Båda har insida av fleece vilket gör att de känns torra mot huden. Dessa är bra att ha i alla fall några av, eftersom de är de enklaste för släkten när de ska vara barnvakt...

Allt-i-ett är ofta "flärpar" i som kan hamna snett för den som inte är varn. Annars är Totsbots en bra allt-i-ett blöja.
Vill man ha formsydda blöjor som inte är vattentäta kan jag rekommendera Alvehamn som är av naturmaterial (bambu). Deras tunnaste är toppen för småbebisar. Har du formsydd behöver du ett vattentätt "skal" själv gillar jag ullbyxor från Babyidea. Måste behandla dem för att de ska hålla tätt, dock.
2. Börja med några stycken olika, kanske 5 olika modeller, när du hittat den du gillar bäst köper du 10 av den. Efter ett tag om du fortfarande tycker bäst om den kan du köpa 10 till, sen klarar du dig på heltid. Under tiden kan du använda tex prefolds eller vikblöjor med snappi, det är billigt att använda och du kan senare använda dem som inlägg i tex en pocketblöja. Googla på youtube på "Prefold snappi" så får du säkert tips på hur du använder dem.
3. Vällingbajs är enklast att skölja av med duschslangen tycker jag. Gärna ner i toaletten om det går, annars ner i en hink som du häller ut i toan. Måste erkänna att jag ganska ofta tog ut det värsta med papper, och sen ner i tvättpåsen. Det är så löst, så det kan man tvätta bort. När bajset blir fastare häller man ur det i toan innan man lägger den i tvättpåsen. Ibland får man peta med lite papper för att det ska lossna. Dock är det lite bökigare ju mer lurviga blöjor man har.
4. Enligt min erfarenhet ca var 2-3 dag
5. Älskar det, rumpan blir typ aldrig röd när jag använder dem. Till och med dagispersonalen tycker att de är toppen för att de är så lätt

Tusen tack för svaren! Börjar känna mig lite klokare på det här nu :)