• DinTvätt

Får jag tvätta åt dig?

Vill öppna eget tvätteri med inriktning på vardagstvätt. Undrar hur många av er vill ha min hjälp? Hjälp mig med av svara på fråga: Får jag tvätta din tvätt mot betalning?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 15:13
    Du: lägger smuts tvätten utanför dörren.

Jag: hämtar, tvättar, stryker, viker och kör ren tvätt hem till dig.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-11-26 15:40
    Priset blir från 299kr/gång

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Får jag tvätta åt dig?
  • Silversvans

Jag skulle gärna ha någon hemma hos mig som tvättade, vek och lade undan tvätten. Lämna in på tvätteri skulle jag dock inte orka eftersom jag inte har bil. Dessutom är den bit jag är sämst på att få den färdigtvättade tvätten från tvättkorgen till garderoben. Så, inte att jag skulle ha något emot själva tvätten, men det är ingen tjänst jag skulle utnyttja - tyvärr. 

• tjej87

Om det ska heta DinTvätt så får du nog kolla upp om du kan använda det namnet då det redan finns ett tvätteri som heter så...

• tjej87
    Silversvans skrev 2013-11-26 15:11:09 följande:
    Jag skulle gärna ha någon hemma hos mig som tvättade, vek och lade undan tvätten. Lämna in på tvätteri skulle jag dock inte orka eftersom jag inte har bil. Dessutom är den bit jag är sämst på att få den färdigtvättade tvätten från tvättkorgen till garderoben. Så, inte att jag skulle ha något emot själva tvätten, men det är ingen tjänst jag skulle utnyttja - tyvärr. 
    Samma här... Om jag i framtiden köper in städhjälp kan jag tänka mig att även ta hjälp med tvätten men jag skulle aldrig åka iväg med min tvätt, det verkar krångligare än att ta hand om den själv.
  • tjej87

Lämna min tvätt utanför dörren skulle jag inte vilja göra, jag tror inte grannarna i trapphuset uppskattar det och dessutom finns det ju risk att någon tar den...

• DinTvätt

J

tjej87 skrev 2013-11-26 15:14:32 följande:
    Lämna min tvätt utanför dörren skulle jag inte vilja göra, jag tror inte grannarna i trapphuset uppskattar det och dessutom finns det ju risk att någon tar den...

Men om jag kommer och hämtar tvätten direkt från dig?
  • tjej87
    DinTvätt skrev 2013-11-26 15:16:19 följande:
    J
    Men om jag kommer och hämtar tvätten direkt från dig?
    Det beror väl på vad det kostar... Förmodligen skulle jag vara alldeles för snål för att betala det du skulle behöva för att gå runt.
  • Cecese

Nej det skulle jag inte betala för. Jag gillar att tvätta och tycker inte det är jobbigt. Det enda "jobbiga/tråkiga" med det är egentligen att få den rena och vikta tvätten i rätt skåp och det måste jag göra oavsett...
    Problemet hemma med tvätten är väl att jag har för lite torkutrymme så jag kan inte tvätta så mycket jag borde och ligger ofta efter med det. Men eftersom det kostar pengar att få tvättat (pengar jag inte har) skulle jag hellre lägga dom pengarna på en torktumlare. 

• FruLiNi

Nej, jag vill tvätta min egen tvätt. Om du ska hämta tvätten av mig hemma så måste man ju passa en tid också och det är krångligt tycker jag...

Svar på tråden Får jag tvätta åt dig?