Snälla, behöver tips och "stöttning" om 1 årings sömn
Hej!
Vår dotter blir 1 år om drygt en vecka. Hon har i princip sedan födseln sovit dåligt och oroligt. Mer eller mindre i olika perioder. Har även haft väldigt svårt att somna på kvällen vilket dock funkar bra nu!
Hon somnar vid 19-20. Och på dagen sover hon en kort snutt på förmiddagen. Och ungefär 60 minuter på eftermiddagen, inte efter ca 15..
Problemen är det att hon alltid vaknar vid 23-24 på kvällen/natten. Eller vaknar, det är då hon börjar skrika antingen vaken eller i sömnen, hon ålar omkring i sängen, sätter sig upp och är allmänt orolig. Vi försöker ha henne kvar i sin egen säng men det går aldrig. Hon får då komma och sova jämte oss. Men det hjälper inte heller, hon sover korta stunder och vaknar och skriker och bara "yrar omkring".
Nu har jag slut på min fantasi och ork! Jag vet inte vad vi ska göra längre! Varför gör hon så här, vad kan hon vara inne i för "period" nu, utvecklingsfas?? Det är i och för sig tänder på gång igen, kan det vara det som gör det ännu värre nu än det varit innan?
Skulle bli jätte tacksam för tankar och idéer, vilket skulle hjälpa mig förstå min dotters beteende och ge mig mer ork..