• tulip79

buffande bebis

Är det fler än jag som har en bebis som inte sparkas magen? Är i v 34 o har hitintills bara känt buffar o bökande. Mer eller mindre kraftiga, men inga sparkar. Det var samma sak när jag var gravid med storebror. Funderat på om det kan ha med bebisens storlek att göra eller om det bara råkar vara så att mina två inte är "sparkiga". Gick över tiden 14 dgr med storebror, han vägde 4, 3 kg o var 56 cm när han föddes.
    Kan det finnas nåt samband?

• Svar på tråden buffande bebis
  • Sofie mamma till 2 prinsar

Det är inte så att du har moderkakan liggandes framåt? Det gör ju att man inte känner sparkarna så mkt...

• mane03

Hej. Jag är i v 32 och känner inte heller några riktiga sparkar, känner rörelser varje dag men det är som du beskriver det som mer att det buffar. Jag väntar ett litet barn så det har nog inte med storleken att göra.

• Cecilialia

Är i vecka 38 nu och känner mest rörelser. Tidigare har jag känt riktiga dundersparkar men nu är det så trångt antar jag. Kan dock bli boxad i sidan av en hand eller fot helt plötsligt men inga sparkar längre :)

• sammax

Det är för att det blir trängre och trängre där inne, mot slutet är det rörelser och bökande.. så ligger det till Glad
    Det finns inte så mycket utrymme till att ge ifrån en spark liksom..

• MadeleineH

Men mittfältstalang barn hade jag bara försäkra buffar graviditeten igenom, moderkakan satt framtill. Precis som du. Fick en ganska sävlig son...

Andra graviditeten, moderkakan framtill igen, var det full rulle och sparkar så revbenen hade kunnat gå av. Fick en mycket aktiv dotter...

Nu väntar jag med spänning på om jag har en försiktig buffare eller ninja i magen denna gång. Är i vecka 18 och har börjat känna av bebisen lite smått. Moderkakan framtill - igen...

• A flikka

Är i vecka 29 och har heller inte någon sparkare.. Buff, knöl och krångel är det mest. Som att ha ett gäng ormar i magen... Mitt första barn.

• Fia88

Är i v 30 nu o har väntat hela grav på att få känna en riktig spark men icke. Lär inte bli någon heller nu när det börjar bli trängre.. Har moderkakan i framvägg o väntar min första.

• A flikka

Ska tillägga att min moderkaka ligger i bakvägg och jag kände första rörelserna TIDIGT! Slutet på v.14!

• sammax

Hade moderkakan i framvägg med andra barnet, kände knappt ingenting med honom!

Svar på tråden buffande bebis