• Anonym (Tjejen)

Tjej kär i en tjej. Vad ska jag göra????

Jag är en tjej som har blivit helt tok kär i en tjej, jag kan inte sluta tänka på henne, hon är den ända jag skulle kunna tänka att vara med just nu. Problemet är att jag är rädd för att bli avslöjad för att jag inte är öppen om att jag är bi, och jag vet och är helt säker på att hon är gay, annars skulle jag inte fallit för henne. Jag får för mig säker att hon också gillar mig för att hon brukar kolla in mig men samtidigt försöker hon undvika att hälsa på mig och undvika ögonkontakt. Är det för att hon känner exakt samma känslor för mig som jag känner för henne? Ibland hälsar hon och ibland är hon bara tyst och smygkollar på mig. Ibland när jag har fått ögonkontakt med henne så vänder hon blicken snabbt. Hur ska jag veta att hon är kär i mig? Vill verkligen ha denna tjej men är så osäker, finns de inte nåt ja kan göra, nån som har tips? Vill inte bli olyckligt kär :(

• Svar på tråden Tjej kär i en tjej. Vad ska jag göra????
  • Anonym (Petra)

Jo, först borde du ta mer kontakt. Hälsa, le stort när du ser henne komma ditt håll, visa att du vill att hon pratar med dig.

Problemet med någon som håller sin sexualitet hemlig är ju att man lätt antar att denne är straight. Hon kanske är intresserad, men vill inte råka ut för mardrömmen att falla för en hetero-brud liksom, så hon vågar inte ta steget. Då måste du visa lite intresse. Att du uppskattar hennes närvaro.

Prata med henne, dra in henne i diskussioner om allt mellan himmel och jord, försök få hennes nummer och smsa henne. Efter ett tag, när ni känner er bekväma med varandra, prata lite mer personliga grejer. Säg att du är bisexuell/funderar på om du kan vara det (omdu inte är redo att "come clean"). Då vet hon du kanske inte är på fel sida fotbollsplanen trots allt.

Sedan kan du börja småflörta lite. Visa ditt intresse av henne.

• Tjej188

Jag vet inte hur jag någonsin kommer kunna visa att jag är intresserad när jag är så blyg. Jag vill alltid att den som jag är kär i tar första steget, jag ver inte varför jag har så jävla svårt med det! Jag vill inte sabba det hela och få henne att ogilla mig. Jag är så rädd att bli avvisad faaaan! Vill verkligen veta om hon känner likadant. Hur fan märker man det på någon?

• Wilner

Om du är bi så lev som hetero.

• Anonym (Tjejen)
    Wilner skrev 2013-11-25 05:51:57 följande:
    Om du är bi så lev som hetero.

Jag är ju kär i den här tjejen, jag kan inte sluta tänka på henne, vill vara med henne inte med en kille? Det var därför jag skrev det här inlägget, håll dig till ämnet eller skriv inget alls är du snäll, skulle verkligen behöva hjälp och tips det var därför jag vände mig hit, tack
  • Robert 832
    Tjej188 skrev 2013-11-25 05:44:19 följande:
    Jag vet inte hur jag någonsin kommer kunna visa att jag är intresserad när jag är så blyg. Jag vill alltid att den som jag är kär i tar första steget, jag ver inte varför jag har så jävla svårt med det! Jag vill inte sabba det hela och få henne att ogilla mig. Jag är så rädd att bli avvisad faaaan! Vill verkligen veta om hon känner likadant. Hur fan märker man det på någon?
    Anonym (Tjejen) skrev 2013-11-25 14:03:18 följande:

Jag är ju kär i den här tjejen, jag kan inte sluta tänka på henne, vill vara med henne inte med en kille? Det var därför jag skrev det här inlägget, håll dig till ämnet eller skriv inget alls är du snäll, skulle verkligen behöva hjälp och tips det var därför jag vände mig hit, tack
    Ni får väl göra som alla andra som vill inleda något. Jag tror inte att situationen förändras bara för att det råkar vara samkönat.. om ni inte misstänker att tjejen ni är intresserad av är straight?
    Annars får ni ta er i kragen och inleda nån form av kontakt. Vill ni inte vara direkta och därmed riskera att sabba chansen så ta reda på personens intressen och stäm av med dig själv vilka ni delar. Använd dessa intressen som grund till att umgås. Litteratur, fråga om om personen läst den eller den boken eller be om hjälp med ett eget projekt. Har ni svårt för samma ämne, fråga om ni ska plugga tillsammans. Uttrycker tjejen nån gång att hon längtar efter en film som ska komma så fråga om ni ska se den. I alla avseenden kan man alltid ta en fika, alla gillar att fika och det är väldigt oskyldigt.

• Wilner
    Anonym (Tjejen) skrev 2013-11-25 14:03:18 följande:

kärlek kommer och går tills man hittar en lämplig partner. Då stannar man.
  • Anonym (bitjej)

är det en vän till dig eller bara någon du vet vem det är? kan ju vara lättare att ta steg för steg om ni umgås eller börjar umgås.

• Tjej188
    Anonym (bitjej) skrev 2013-11-26 04:04:40 följande:
    är det en vän till dig eller bara någon du vet vem det är? kan ju vara lättare att ta steg för steg om ni umgås eller börjar umgås.

Det är någon jag brukar se ofta, kallar inte henne för vän för vi umgås inte, jag vet inte hur jag ska ta första steget för jag förväntar mig att hon ska göra det, jag är för osäker och vet inte om hon ens är intresserad
  • Anonym (tjej&gay)

tjejen,
    vart bort du? du låter precis som en tjej som jag byter blickar med... jag SKA våga ta kontakt men jag är inte rädd för att göra det men jag är rädd för att möta henne efteråt om det skulle bli ett nej och i värsta fall ett missförstånd gällande hennes läggning... värsta känslan att liksom blotta sig.. inte för att jag tror denna tjej skulle vilja vara taskig mot mig men ... ahhhh...

men hur coolt vorre det inte att bara stoppa personen ifråga.. typ
    "hej, allt bra?... jag har funderat ett tag och kommit fram till att det skulle vara roligt att lära känna dig, om du också skulle vilja det. Vad sägs om att byta nummer och bestämma en träff framöver?"

det är väl hur neutralt och härligt som helst, le mycket och peppa sig innan så att man strålar av självförtroende även om det är precis tvärtemot  hur man känner.

• Anonym (Åhh jag vill också!!)

Åhh, det låter så mysigt att va kär!! Vill också!!

Dock har inte mina val av tjejer, varit så lyckade!! Inte så kul att bli kär i sin bästa kompis, nej! Jag vill bli kär, riktigt käär och lyckligt!! Jaaa, jag vill verkligen träffa den rätta nu!!

Önskar i alla fall alla här inne jätte mycket lycka till ;)

• Anonym (Tjejen)
    Anonym (tjej&gay) skrev 2013-11-28 20:41:49 följande:
    tjejen, vart bort du? du låter precis som en tjej som jag byter blickar med... jag SKA våga ta kontakt men jag är inte rädd för att göra det men jag är rädd för att möta henne efteråt om det skulle bli ett nej och i värsta fall ett missförstånd gällande hennes läggning... värsta känslan att liksom blotta sig.. inte för att jag tror denna tjej skulle vilja vara taskig mot mig men ... ahhhh... men hur coolt vorre det inte att bara stoppa personen ifråga.. typ "hej, allt bra?... jag har funderat ett tag och kommit fram till att det skulle vara roligt att lära känna dig, om du också skulle vilja det. Vad sägs om att byta nummer och bestämma en träff framöver?" det är väl hur neutralt och härligt som helst, le mycket och peppa sig innan så att man strålar av självförtroende även om det är precis tvärtemot  hur man känner.

Menar du att du är den tjejen jag skriver om? Yeah right, bra försök. Om du är det övertyga mig
  • Anonym (Tjejen)
    Anonym (tjej&gay) skrev 2013-11-28 20:41:49 följande:
    tjejen, vart bort du? du låter precis som en tjej som jag byter blickar med... jag SKA våga ta kontakt men jag är inte rädd för att göra det men jag är rädd för att möta henne efteråt om det skulle bli ett nej och i värsta fall ett missförstånd gällande hennes läggning... värsta känslan att liksom blotta sig.. inte för att jag tror denna tjej skulle vilja vara taskig mot mig men ... ahhhh... men hur coolt vorre det inte att bara stoppa personen ifråga.. typ "hej, allt bra?... jag har funderat ett tag och kommit fram till att det skulle vara roligt att lära känna dig, om du också skulle vilja det. Vad sägs om att byta nummer och bestämma en träff framöver?" det är väl hur neutralt och härligt som helst, le mycket och peppa sig innan så att man strålar av självförtroende även om det är precis tvärtemot  hur man känner.

Örebro, vart bor du? Känner du mig?
  • jfsebastianigen
    Anonym (Petra) skrev 2013-11-25 03:45:34 följande:
    Jo, först borde du ta mer kontakt. Hälsa, le stort när du ser henne komma ditt håll, visa att du vill att hon pratar med dig.

Problemet med någon som håller sin sexualitet hemlig är ju att man lätt antar att denne är straight. Hon kanske är intresserad, men vill inte råka ut för mardrömmen att falla för en hetero-brud liksom, så hon vågar inte ta steget. Då måste du visa lite intresse. Att du uppskattar hennes närvaro.

Prata med henne, dra in henne i diskussioner om allt mellan himmel och jord, försök få hennes nummer och smsa henne. Efter ett tag, när ni känner er bekväma med varandra, prata lite mer personliga grejer. Säg att du är bisexuell/funderar på om du kan vara det (omdu inte är redo att "come clean"). Då vet hon du kanske inte är på fel sida fotbollsplanen trots allt.

Sedan kan du börja småflörta lite. Visa ditt intresse av henne.
    Bra råd!
  • Anonym (Äh)

Ofta får man se det där rådet om att föra bisexualitet etc på tal, det låter alldeles för rakt på sak enligt mig. Varför inte flirta lite istället? Gensvaret man får av det säger nästan allt. Jag som är en riktig vaneflirtis blir ofta jätteförvånad över vilka som faktiskt svarar sådär när jag egentligen inte alls menade något och så blir det något därifrån ibland.

Svar på tråden Tjej kär i en tjej. Vad ska jag göra????