• Swinghunny

Gravid trots att gravtest visar negativt?

Hej!

Jag har vad jag anser vara typiska graviditetssymptom för mig personligen.
    Jag borde vara i v. 7 nu ungefär (OM jag är gravid). Jag har haft en mellanblödning (som jag antog var mens, men börjar bli misstänksam). Jag har haft dessa gravsymptom i ca 4,5 veckor nu, har tagit gravtest innan blödningen som visade negativt. Har tagit ett till test nu igår, men det var också negativt.

Några av symptomen är: 
    * Växtvärk i livmodern och lite bak mot ryggslutet. Känner av detta nästan hela tiden, varje dag 
    * Yrsel
    * Extremt trött/matt
    * Illamående vissa morgnar
    * tryck över bröstkorgen till och från som gör det svårt att andas (det här är en typisk grej jag känner när jag är gravid och bara då. From väldigt tidigt i graviditeten och fram till förlossningsdagen). Ingen  läkare har kunnat förklara varför det blir så.
    * svullen över magen
    * kissnödig oftare

Dock inte svullna bröst eller liknande, kanske beror på att jag fortfarande ammar min bebis.   

Kan jag vara gravid trots negativa testresultat om jag är gravid i V.7)? Om inte, varför har jag så starka graviditetssymptom? Planarar inte barn, så det är inget jag vill så starkt att jag försöker "inbilla" mig detta.

Life is like a rollercoaster!
  • Svar på tråden Gravid trots att gravtest visar negativt?
  • Jenny Barnmorska

Hej!

Det är väldigt ovanligt att graviditetstesterna avisar negativt om du är gravid i v.7. Dina symtom kan bero på hormonomställningen efter din förra graviditet. Det finns ju ändå en liten chans att du skulle kunna vara gravid så hör av dig till barnmorskan om du inte känner att det försvinner.

Med vänlig hälsning Jenny

Svar på tråden Gravid trots att gravtest visar negativt?