• Daniel12

Vad får er att bli svaga?

Ja nu menar jag sådant som får er att bli omtänksamma och empatiska även om ni inte är på humöret att ni känner för att vara det.

Själv är jag svag för.

1. Söta katter eller kattungar
    2. Söta kvinnor
    3. När någon nödställd som verkligen är i behov av hjälp ber om det.
    4. När någon haft ett dödsfall inom familjen.
    5. Dramafilmer som belyser hur svårt och hårt livet kan vara

• Svar på tråden Vad får er att bli svaga?
  • Nevermore

-Djurbebisar. Allra mest de som är fluffiga och lite klumpiga, men annars gillar jag de flesta utom insekter (fast vissa larver kan vara himla söta, om det räknas) och spindeldjur.  

-När folk hjälper varandra utan att kräva något tillbaka.

-Kärleksfulla pappor. Mammor i all ära, de är häftiga som tusan, men det är något som är så himla fint med pappor som verkligen älskar sina barn och visar det.

-Historier som den om Batkid.

-Tenzin Gyatso (Nuvarande Dalai Lama). Den gubben är SÖT! Och vis. Men också söt. Jag tycker att han påminner om en sköldpadda, fråga mig inte varför. När han ler så fnittrar jag som en idiot, det är allt jag vet.

-Folk som av någon anledning har det svårt. Jag vill hjälpa dem allihop! 

Egocentrisk? JAG?
  • dessan59

Nr 3

Jag brukar oftast hjälpa till om det behövs, ska jobba som volontär på julafton

och hjälpa till med julmiddag i en av våra kyrkor. Det blir allt från att duka och lägga upp,

till att se till att allt fungerar. Både min man och jag har tidigare jobbat som volontärer

inom kyrkan med julmiddagar, det är roligt att se glädjen i allas ansikten! 

Svar på tråden Vad får er att bli svaga?